Musik-Kalender [v.2.0] - #5

Medlem
Musik-Kalender [v.2.0] - #5

Dagens Lucka:

Jak II: Renegade

Jak and Daxter, ett av mina absoluta favoritspel någonsin. Färgglatt äventyr med olinjärt utforskande i en varierad värld fylld av mystik och intrig. Men denna klassiker lämnar vi till någon annan gång.

Jag har likt många andra en hel del spel som jag vill älska, men på grund av konstiga designval eller förväntningar som inte uppnåtts så har det lämnat en bitter eftersmak. Detta är mest förekommande i uppföljare, längst upp på den listan för mig ligger Mass Effect 2, tätt följt av Jak 2: Renegade.

Trotts min avsky för förändringarna i 2:an så finns det en hel del att gilla med det, intressant story, perfekt visualisering av en mörk framtidsvärld och såklart ganska bra musik.

Jak-serien är lite halvklurigt att uppskatta dess soundtrack utan att ha kört spelet själv, då det är av den mer atmosfäriska sorten. Jag är fullt medveten om att jag tidigare har hintat om att jag inte gillar atmosfärisk musik i spel, men det är inte sant, jag gillar det när man använder sig av okonventionella instrument och ljud för att framhäva en speciell ton. Väldigt få spel gör detta nuförtiden utan förlitar sig gärna hellre på den klassiska "Cinematiska upplevelsen" komplett med oinspirerad orkestermusik och 30 FPS... #InteSåSubtilBitterhet

Jak 2:s (två:s?, two:s? toes?) musik innehåller mycket element från föregångaren som i sin tur lånade inspiration från Naughty Dogs tidigare serie, Crash Bandicoot. Renegade lägger däremot fokus på en mer dyster och mörk ton på musiken, vilket kan vara lite tråkigt att höra på utanför spelet. Men i kontext med spelet så är det absolut perfekt.

Ta därför mina rekommendationer med en nypa salt, jag kommer välja låtar som är lite mer utstickande än resten!

Favorit:

Det är bara något med den här låten jag inte riktigt kan sätta fingret på, förmodligen så är det just drivet och energin bakom den som får mig att gilla den. I övrigt ganska enformig låt som dessutom loopar väldigt snabbt. Men något med den får mig bara att vilja fly för mitt liv, vilket är precis vad man gör i spelet när denna melodi spelas.

Fler Favoriter:

Är jag ensam om att vara besviken på Jak 2? Låt höra!

#blogg

Medlem
Musik-Kalender [v.2.0] - #5

Jag vill bara rekommendera min egen youtubekanal där jag lägger upp metalcovers på spelmusik, bl a.
Mest Mega Man men tar allt som är bra.

www.youtube.com/user/vinnievincent85

Medlem
Skrivet av mikevincent:

Jag vill bara rekommendera min egen youtubekanal där jag lägger upp metalcovers på spelmusik, bl a.
Mest Mega Man men tar allt som är bra.

www.youtube.com/user/vinnievincent85

Var ju riktigt bra hörru! Gillade Blast Hornet ordentligt!

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av mikevincent:

Jag vill bara rekommendera min egen youtubekanal där jag lägger upp metalcovers på spelmusik, bl a.
Mest Mega Man men tar allt som är bra.

www.youtube.com/user/vinnievincent85

Var ju riktigt bra hörru! Gillade Blast Hornet ordentligt!

Tack. Du får gärna rekommendera min kanal om du känner för det!

1
Skriv svar