Game & Watch

Flakmonkey
Game & Watch

Av någon anledning har jag börjat samla på Game & Watch. Det är lite lustigt för jag har ingen direkt relation till det egentligen. Jag spelade det inte särskilt mycket när jag var liten och det var aldrig något jag suktade efter heller så det är som sagt lite svårförklarat. Kanske är det bara så enkelt att det är en viktig del i spelhistorien eftersom det är en del i Nintendos första riktigt framgångsrika år och att det därför är kul att ha dem i samlingen.

Det är också lockande att det faktiskt är möjligt att få ihop en komplett samling. Självklart är vissa mer ovanliga än andra men det handlar ändå om drygt 30 stycken (då räknar jag inte med tabletop- eller panorama-varianterna) och det är hyggligt gott om dem. Sen så nöjer jag mig med om de är hela och rena med batteriluckan intakt. Skulle man ha som mål att få dem alla kompletta med box, manual, etc så ökar kostnaden rejält.

Hursom så har jag hittills fått ihop sex stycken: Donkey Kong jr, Donkey Kong II, Green House, Mickey & Donald, Squish samt Oil Panic. Sen väntar jag på leverans av Fire och Donkey Kong Hockey så man kan väl säga att jag har ungefär 75% kvar. Får se om jag når hela vägen. Jag hoppas såklart det men grejjen med hela samlargrejjen är ju att mycket av det roliga ligger i att leta efter spel och bra deals så hittar man inte allt så är det egentligen ingen större fara

#blogg

Medlem
Game & Watch

Det enda spelet i Game & Watch serien som jag verkligen gillar är Zelda spelet, just för att det faktiskt går att spela till slut,
till skillnad från dom andra som ju (så vitt jag vet) är rena evighetsspel som håller på tills man förlorat alla liv.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skönt att du skriver igen. Har saknat dig här bland bloggarna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey
Skrivet av SID 6.7:

Det enda spelet i Game & Watch serien som jag verkligen gillar är Zelda spelet, just för att det faktiskt går att spela till slut,
till skillnad från dom andra som ju (så vitt jag vet) är rena evighetsspel som håller på tills man förlorat alla liv.

Jo det är ju spel stöpta i den gamla arkadskolan där det var high score man jagande och inte någon sluttext. Sen finns det ju vissa som är man mot man också förstås

Skrivet av Traveller in time:

Skönt att du skriver igen. Har saknat dig här bland bloggarna.

Tack, ska försöka hålla i det här med mer frekventa uppdateringar framöver

1
Skriv svar