Carmack och Murray i samma rum, tack!

Skägg.
10 Chambers
Carmack och Murray i samma rum, tack!

Jag har alltid förundrats över hur John Carmack lyckats trollbinda tiotusentals människor med sina så genomnördiga keynotes på Quakecon. Det är något extremt fascinerande med sådana egentligen introverta människor som lyser upp när de får blotta sin passion.

Jag får samma känsla av Sean Murray på #Hello Games när han demonstrerar #No Man's Sky. Särskilt i detta lite längre klipp där ger oss en inblick i systemen bakom deras fantastiskt vackra världar som inte ens existerar förrän du har sett dem för första gången. Sätt honom i samma rum som Carmack och magi skulle uppstå. Tro mig.

#blogg


signatur
Medlem
Carmack och Murray i samma rum, tack!

Bra poäng, precis som fåtöljen han sitter på från Ikea. Boom!

Medlem

Jag tror dock att det är lite som i Fotboll, man kan inte bara sätta ihop alla stjärnor i ett o samma rum och förvänta sig magi - det måste finnas synergi mellan dem för att skapa ett bra team.

Carmack tror jag är lite för senior för att paras ihop med Murray. Murray behöver sin artisiska frihet både på front- och back-end utan att någon kommer in och drar in honom på annat spår. Jag tror Hello Games har den perfekta uppsättningen och de bästa förutsättningar för att detta ska gå bra. Ju fler kockar desto sämre soppa som man brukar säga

1
Skriv svar