Förseningar, förseningar, förseningar

Medlem
Förseningar, förseningar, förseningar

Att spel blir försenade verkar vara mer regel än undantag nu för tiden. Flera spel som har blivit uppskjutna mycket eller lite i taget. Driveclub, The Crew, Dragon Age: Inquisition, Bloodborne, Batman: Arkham Knight, The Division mfl.

Och så har då The Witcher 3 blivit uppskjutet ännu en gång. Från att planerats att släppas till hösten 2014 så sköts det till februari 2015. Nu är har det flyttats fram ytterligare till maj 2015. Delvis på grund av buggar sägs det.

Det är ju bra att buggar fixas innan spelet släpps så att vi kunder och fans (och inte minst spelföretagen själva) slipper ofärdiga spel och pinsamma buggfixar-räder á la Assassin's Creed: Unity.

Jag ser fram emot The Witcher 3 men har en rejäl backlog med spel. Nu blir jag lite mindre stressad och hinner dra igenom de två föregående spelen i lugn och ro. Jag har också planerat att skriva en text om Witcher-världen med utgångspunkt från både böckerna och spelen. Nu får jag lite mer tid att förbereda denna.

Så, förseningarna är inte alltid av ondo! Finns gott om spel att ta till medan man väntar. Det har ju kommit en hel del intressant under hösten. De bygger på min backlog men för de som är mer i fas med sitt spelande så finns det ju mycket gott att ta av ändå!

#blogg

Medlem
Förseningar, förseningar, förseningar

Skittråkigt med förseningar när man ser fram emot ett spel. Men jag har samtidigt inget emot uppskjutna releaser om det i slutändan ger mig ett bättre spel.

1
Skriv svar