Förra generationens bästa spel 5-1

Förra generationens bästa spel 5-1

Nu är det strax dags att lägga dom gamla konsolerna xbox360 och ps3 i en kasse uppe på vinden. Den nya generationens spel börjar sätta sig. Vad passar då bättre än en gemensam lista med det bästa spelen som kom till det bägge konsolerna.  

Nu äntligen de fem första platserna. Inga större skrällar, men här är iaf min topplista.

5. Journey

Trattar, halsdukar och sand.

Det finns inga superlativ som inte har skrivits om Journey.  Jag kan bara instämma i allt som sagts. Jag satt i en spelning och spelade klart Journey, och det tror jag är rätt väg att gå. Hela resan till målet är magnifik.

4. Last of Us

När jag såg första bilderna till Last of Us var min tanke, nej inte ännu ett nytt "zombiespel". Va fel jag hade.  Att följa Joel och Ellie var inget annat än en fantastisk resa. Utmaningen i spelet var grymt balanserad. (Last of Us finns i en remastrad version till PS4).

3. Red Dead Redemption 

Rockstar lämnar inget åt slumpen när det ger sig på sitt västernspel. RDR är ren perfektion. Jag ville aldrig att det skulle ta slut, jag jagade djur, utforskade nya marker, spela poker, drack ett glas whiskey och åkte tåg istället för att ta historien framåt. Den röda tråden genom hela RDR är hämnd och hur dom vrider till det i slutet är världsklass.

2. Bioshock Trilogy

Jag verkar vara en av få att uppskatta andra delen i Bioshock. Men visst är den inte den bästa av dom. Min största upplevelse med Bioshock är Rapture och Columbia som för det flesta andra men även hur dom använder musiken.  Blir aldrig så uppjagad när jag spelar som jag blev under Bioshock spelen. Jag var nära att resa mig och ta ett par snabba steg framåt flera gånger och det är såklart positivt för upplevelsen. Jag har väldigt mycket emot när man har följe i spel men Bioshock Infinite löser det så bra. Elisabeth är ett bra inslag att ha med sig.

1. Mass Effect Trilogy

Inte speciellt överraskande. Aldrig har jag upplevt något liknande i varken spel, film eller böcker. ME är världsklass i allt, (förutom makon). Historien om Sheppard har fått mig att spela igenom alla tre spel minst två ggr om året. I mitt tycke är andra delen bäst. Karaktärerna i ME är så otroligt bra skrivna. Universumet så genialiskt skapat. Röstskådespelet görs med grym precision och i mitt tycke så välj alltid Femshep ( Jennifer Hale ).

Ett måste för alla som äger en 360 eller en PS3.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Förra generationens bästa spel 5-1

Bra lista!


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bra lista!

Tack så mycket Carl..

Medlem

Kul att det var så varierat. Du verkar ha en ganska bred spelsmak.

Skrivet av Bennii:

Kul att det var så varierat. Du verkar ha en ganska bred spelsmak.

Jo det är väl så men så länge spelen är bra så spelar jag vad som helst.

Inaktiv

Grym lista helt klart!

Medlem

Bra att Red Dead hamnade så hög upp på listan. Tummen upp för det säger jag.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar