Tonåringar och Mega Man

Flakmonkey
Tonåringar och Mega Man

"Teens React"-filmerna är en rätt kul företeelse på Youtube där man får se unga tonåringar när de får pröva, se, läsa och lyssna på sådant som var poppis innan de hade ett medvetande. En av de roligare jag sett där på senare tid var filmen här nedan där de får pröva på Mega Man till NES. Att höra reaktioner som "Everything kills you!", "Is this still the first level?" och "Am I at the beginning again?!" är så underbart. Det gör mig ännu mer övertygad om att det här med gamla oförlåtande TV-spel som inte agerar curlingförälder är något nyttigt för alla

#blogg

Medlem
Tonåringar och Mega Man

Zelda 2 är nog det enda spelet som jag tyckt varit så svårt att jag inte spelat mer än 10 minuter


signatur

Everybody needs help.

ZF
Medlem

det där var ungefär min reaktion på Megaman 9.

och då har jag ändå bestämt för mig att jag klarade mig med hyfsat lite tandgnisslande genom det första en gång i tiden, ungefär samtidigt som de sista dinosaurierna kunde skymta förbi fönstren ibland.

Medlem

Fan vad gammal och mossig man känner sig nu då, när man som ung hyrde ett NES över helgen och satt med näsan mot glaset på tjock-TV:n dygnen runt tills det att man var tvungen att lämna tillbaka konsol och spel.

Medlem

Dagens ungdomar är veka. När jag var liten åt vi kallt grus till frukost, gick fem mil till skolan, jagade mammut till middag och var tvugna att kämpa tills fingrarna blödde innan vi kunde komma förbi första banan i det enda spelet vi hade råd att skaffa.

1
Skriv svar