God jul och gott nytt år!

Medlem
God jul och gott nytt år!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev senast och min plan på att göra en sorts dagbok, eller vad man nu vill kalla det, i This War of Mine blev det ingenting av. Jag kunde helt enkelt inte hitta ett bra upplägg på det hela för att jag skulle känna mig nöjd med vad jag gjorde.

Det var varit ett par tråkiga veckor kan jag dock säga. Snön har kommit (igen) och ligger nu kvar utanför fönstret. Ungefär en decimeter skulle jag nog tro att det är. Jag är inget större fan av snö... Även fast jag är Norrlänning och har vuxit upp med snön i en stor del av åren. Tycker den mest är kall och blöt och under vintrarna vill jag bara gå i ide tills våren kommer igen (kanske jag är en björn till sinnet?). Men även om man ville göra det så är det ingenting man KAN göra. Livet går vidare och hela det här med att hitta ett jobb är någonting som man verkligen måste sätta sig ner och fokusera på. Kan då säga att både fokuseringen och hittandet av sagd jobb har inte direkt gått så bra.

Ett nyårslöfte jag ska ge mig själv i år är att verkligen ta tag i det här med jobbsökandet. Får se hur det går dock. Ska jag titta tillbaka på mina andra nyårslöften som jag gett mig själv så tror jag inte att jag lyckats hålla ett enda av dem.

Hur som haver. Lite bra nyheter har jag att lägga fram i alla fall. Jag har riktigt börjat med träningen som jag att jag skulle göra. Står på en Crosstrainer en stund varje dag. Började med att bränna 100 kalorier för att sedan öka med 10 kalorier varje dag. I början var det extremt jobbigt med min övervikt, ingen ork och en allmänn depression. Men jag tuggade mig igenom och nu har jag lyckats gå ner strax över 3 kilo. Sedan lyckades jag dra på mig en dunderförkylning och tog efter det en paus i tränandet. Ska komma igång nu igen efter Jul.

Hur som haver, tänkte önska er alla på FZ en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År. Tack för det här året så höres vi nog igen nästa år.

Ska passa på att lämna denna lilla låt som jag har lyssnat på den senaste veckan.

#blogg

Inaktiv
God jul och gott nytt år!

Grattis till vikt nedgången & lycka till med jobbsökandet! Ge inte upp. God jul!

Medlem

Var inte alltför hård på dig själv, sätt realistiska mål att adressera i en realistisk takt.

Träning är otroligt för allmäntillståndet och psyket, men var inte rädd att kontakta psykiater för att utreda om du också kan få hjälp av medicin!

God jul och lycka till med allt!

1
Skriv svar