Spelåret 2015

Medlem
Spelåret 2015

Det är alltid spännande att blicka framåt mot horisonten. Att se fram emot något är en känsla som julen på många sätt symboliserar när vi är barn. Som vuxen ser jag istället fram emot nästa spelsläpp och det kan (precis som julklapps-hypen hos barn) slå tillbaka när resultatet inte lever upp till förväntningarna. Följande spel ser jag fram emot under 2015. Jag måste erkänna att listan är lite tråkig. Inga överraskningar och idel storspel. Men sån är jag. Jag ser fram emot storspelen, som hypas av alla, och överraskas av de små titlarna när de väl släpps och sopar banan med allt motstånd (ibland).

Pillars of Eternity
Baldur´s Gate gav mig lummiga gröna skogar, regniga klippor längs kusten, porlande vattendrag genom pittoreska byar och svåra strider mot farliga motståndare i trånga underjordiska korridorer. Få spel har lyckats ge mig en så stark känsla av äventyrslust. Allt som skrivits och visats från Pillars of Eternity har gett mig hopp om att än en gång få samma upplevelse men i nya miljöer med nya karaktärer. Jag hoppas så mycket på det här spelet. Om det uppfyller hälften av min förväntningar är det en GOTY-kandidat nästa år.

The Witcher 3
Jag fullkomligt älskar att kliva in i Witchers opolerade, skitiga och våldsamma värld där alla män bär svärd och alla kvinnor har stora brö... Eh, ursäkta mig. Jag tappade tråden. Det som oroat mig lite den sista tiden är den öppna världen. Open world kan ge en känsla av frihet men det kan också bli en begränsning när man vill berätta en historia. Det är lätt att tappa bort storyn när man kan vandra hur man vill och sidouppdragen duggar tätt. Så allt handlar om hur öppen den öppna världen är och hur betydelsefulla sidouppdragen är. Men jag är hoppfull. Utvecklarna har visat att de kan göra bra spel. The Witcher 2 är fortfarande ett av de bästa spelen jag har i samlingen och jag tror på CD Projekts förmåga. Svik mig inte!

GTA 5
Nej, jag har inte spelat det än. Jag väntar spänt på PC-versionen. Det känns som om Rockstar haft tillräckligt med tid på sig för polering så jag förväntar mig inga stora buggar och en närmast felfri PC-port. Utöver det väntar jag mig bara mer av samma från en spelserie som förändrats väldigt lite sedan GTA 3. Snabba biljakter, massor av vapen och en story som förs framåt av intressanta karaktärer och välskriven dialog.

Total War: Attila
Världsherravälde genom diplomati, ekonomi och våld är alltid kul. Civilization Beyond Earth var helt OK, men jag tröttnade väldigt fort. Charmen från Civ 5 fanns inte där och miljöerna kändes tråkigare än Civ på Jorden. Under nästa år sätter jag mitt hopp om ett fjärde rike till Total War. Shogun 2 var fantastiskt och Rome 2 hoppade jag över. Rome 2 fick en hel del kritik och förhoppningsvis har Creative Assemble tagit till sig av kritiken. Jag ser fram emot att lägga världen för mina fötter i Attila.

#blogg

Spelåret 2015

Jag ser framemot "Uncharted 4" och "The Order: 1886", samt hoppas vi får lite info om nästa "Gears of War"-spel. Det skulle även vara trevligt om vi får reda på om Mass Effect-spelen kommer att släppas i remastrade versioner till PS4:an.

"The Bitcher 3" verkar bra


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag ser framemot "Uncharted 4" och "The Order: 1886", samt hoppas vi får lite info om nästa "Gears of War"-spel. Det skulle även vara trevligt om vi får reda på om Mass Effect-spelen kommer att släppas i remastrade versioner till PS4:an.

"The Bitcher 3" verkar bra

Eftersom jag inte har någon PS4 så har jag svårt att se fram emot Uncharted och The Order.

Mass Effect Remastered klarar jag mig utan men jag ser fram emot E3 och hoppas att de visar mer av Mass Effect 4 där.

Medlem

Jag hade blivit väldigt glad över lite mer information om nästa Mass Effect. Det är en spelserie jag gillar skarpt!
GTA V ser jag också fram mot, hoppas bara inte att jag blir åksjuk av att köra motorcykel i förstapersonsvy

Ett annat spel som jag längtar efter är Campo Santo's Firewatch som ska släppas under 2015. Det tycker jag ser riktigt spännande ut.

https://www.youtube.com/watch?v=d02lhvvVSy8

Medlem

Nya Batman är enda jag längtar efter. Övriga blir lite av att testa om man har tid över.

Medlem

Spel jag ser fram emot:

  • Rainbow Siege

  • The Witcher III: Wild Hunt

  • Bloodborne

  • Project CARS

  • Batman: Arkham Knight

  • Uncharted 4: A Thief's End

  • Star Wars: Battlefront

  • Assassin's Creed: Victory

  • Tom Clancy's The Division

  • No Man's Sky

  • Star Citizen: Squadron 42


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Batman och The Division ser jag fram emot, resten är bonus!

1
Skriv svar