Tillbaka i studiestaden

Medlem
Tillbaka i studiestaden

Lite skönt är det ändå att vara tillbaka i vardagen. Särskilt när jag fick en ny skrivbordsstol i julklapp, som mycket väl kan vara den skönaste jag någonsin suttit i. Den gamla var så utsutten att den kändes som en kyrkbänk på hjul.

Någon av grannarna borrar i betongväggarna. Undrar om de är nyinflyttade. Hoppas familjen med den skällande hunden har flyttat ut.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Tillbaka i studiestaden

Får man fråga vilken studiestad det rör sig om?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Får man fråga vilken studiestad det rör sig om?

Finlands första och enda huvudstad, Åbo.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag vill inte göra dig besviken, men om några månader så kommer du vilja slänga ut stolen ur fönstret Jag har inte haft en enda bra stol från Jysk. Stoppningen blir tillplattad efter bara några veckor och lädret går sönder. När jag tänker efter så går det mesta från Jysk sönder väldigt tidigt. I vissa fall är det till och med trasigt redan från början. Men hoppas lyckan är med dig i alla fall

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag vill inte göra dig besviken, men om några månader så kommer du vilja slänga ut stolen ur fönstret Jag har inte haft en enda bra stol från Jysk. Stoppningen blir tillplattad efter bara några veckor och lädret går sönder. När jag tänker efter så går det mesta från Jysk sönder väldigt tidigt. I vissa fall är det till och med trasigt redan från början. Men hoppas lyckan är med dig i alla fall

Det finns väl bättre och sämre produkter, antar jag. Den förra stolen hängde med i nästan sju år, och den enda repan som fanns på den var på grund av katten.

Med det sagt är de flesta av Jysks billigare stolar rena skräpet. På min förra arbetsplats skaffade vi fem stycken Sunds-stolar. En av dem kom utan hydraulik, två andra sa upp kontraktet efter ett par månader. De övriga två var det inget fel på alls. Jag tror att Jysks produkter inte egentligen är så dåliga och att felet ligger i att deras QA-avdelning sköts av nerrökta schimpanser.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar