Medlem
Stressen

Försöker på nytt igen då. Verkar som om att man gör ett inlägg lite då och då och tror att skrivkrampen skall ge med sig. Denna gång gör vi ett ärligt försök igen då.

Som titeln antyder börjar jag uppleva någon form av stress kring det här med att spela spel. Missförstå mig rätt, jag älskar att spela spel, jag älskar att uppleva spel. Helt enkelt älskar jag allt med spel. Det är något som tar upp en stor del av mitt och mina närmstas liv. Men som med så mycket annat kan det ibland balansera på gränsen till att ta över för mycket, eller kan det verkligen det?

Ett problem jag upptäckte för en stund sedan var att jag började tappa bort mig i vilka spel jag äger (har tillgång till, återkommer till detta) då samlingen började bli större och större. Så jag fick ganska raskt leta reda på något program som kunde hjälpa mig på traven. Efter att ha prövat ett par olika mobilapplikationer kom jag sedan helt överrens med Game Collector från Collectorz.com. Ypperligt program, kan varmt rekommenderas. De har liknande program till andra former också, till exempel film och musik.

Eftersom jag äger "alla" konsoller sen en tid bakåt och har inga planer på att inte äga konsoller framåt så är jag med i Playstation Plus samt Xbox Live Gold. Här börjar mitt problem att komma. Äger man en PS Vita, Playstation 3 och en Playstation 4 och har Playstation Plus får man tillgång till ett antal spel varje ny månad. Och det är inga dåliga titlar heller. Dessa titlar skriver jag in i mitt program, för jag anser att jag "äger" dessa då jag inte tänker avsluta Playstation Plus någon gång framöver. Detsamma sker ju med Xbox 360 och Xbox One (som för övrigt börjat få igång en bra ruljans på trevliga spel varje månad).

Så, nu förstår ni att man har sedan tidigare en diger bakåtkatalog att gå igenom, som konstant varje månad fylls på utan egen inverkan. Lägg därtill de större titlarna som nu börjar dyka upp ett år efter release av Playstation 4 och Xbox One. Vi snackar Dragon Age, Far Cry 4, Assassins Creed Unity med mera. Skaffade en post-it app till telefonen där jag skrev upp någon typ av "Att spela" lista. Den fyllde skärmen. Stressen.

Men till sist. Har precis klarat av Far Cry 3 (gratis till ps3), The Wolf Among Us samt Assassins Creed Liberation HD (50 kronor på Xbox 360 under julen). Nu kämpar jag 60 timmar in på Dragon Age Inquisition, skjuter vilt i Far Cry 4 och i sovrummet följer jag Max Paynes story i del 3 på 360:n. Stressen.

Men ack så kul.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Stressen

Bra tips!


signatur
Flakmonkey

Oh, det där ser ut att vara något jag verkligen kan ha användning för så tack för det!

Gällande stressen så känner jag igen mig. Eller vet inte om jag kände så mycket stress men det förtog en del av glädjen ett tag. Jag satte upp regler för det hela. Max ett singleplayer-spel på "stationär" konsol och ett på handburen samt multiplayer-spel var där jag satte min gräns. Det gjorde att jag äntligen tog mig igenom de spel jag började lira vilket gjorde att mycket av glädjen kom tillbaka.

Medlem

Kan verkligen rekommendera dessa program. Funderar faktiskt på att införskaffa deras version för serietidningar nu också. Det enda kruxet är att de tar betalt för uppdateringar av programmen, men det går att få billigt vid reor och annat.

Nosnos: Det är lite så jag har gjort, fast med en liten tvist. Jag kan köra Dragon Age och Far Cry 4 "samtidigt" eftersom det är två olika genres. Sen kör jag ett spel i sängen där jag har min Xbox 360 (mest för att få Plex på sovrumstv:n)

1
Skriv svar