Att förmedla känslor utan ord

Medlem
Att förmedla känslor utan ord

Likt titeln så är detta inlägg tänkt till att visa en annan verklighet som jag upplevde idag. Satt och surfade lite slött på Youtube och fick i relaterat syn på denna låt:
https://www.youtube.com/watch?v=Us-PFptSlYk
(hoppas länken funkar)
Om inte annat så är låten Celldweller - The Vaults of Re:memory för den som är intresserad.

Vad som fångade mitt intresse var i början själva titeln på låten. Just artisten har jag inte mycket för men av någon anledning så klickade jag in på den. Det var en instrumental låt av elektroniskt slag... och jag förlorade mig i den. För mitt inre öga spelas ett gigantiskt slag upp i ultrarapid. Personer som jag aldrig känt eller kommer känna levde och dog på slagfältet under ett enda ögonblick. Män kämpade och dog för någonting högre än de själva, viljor som gått i klinch med varandra och genom dessa män försökte avgöra sin interna dispyt.

Vem vann slaget? De goda? De onda? Detta vet jag inte men vad musiken som artisten gjort förmedlade känslan av oändlig sorg och en trötthet. En trötthet som gick ända in i själ, märg och ben. Att gå över liken av fallna fiender ingav ingen känsla av att ha vunnit, utan endast bittert förlust. Mannen som jag av någon anledning har valt att följa går med huvudet sänk i backen. Han är trött... så trött. Vid hans fötter ligger vad han tror är någon som han känner igen. Både den döde och den levandes blickar är tomma och ingen av dem kommer att få tillbaka den gnista som representerar liv. Han faller på knä och ser ut i världsaltet. Hans blick går igenom jord, berg och rymd i ett försök att förstå men finner inget svar på vilken fråga han nu ställde. Endast förlust.

Jag vet inte om det är min hjärna som lider brist på bra fantasy så jag tolkar in för mycket i låten men jag ville verkligen dela detta för att se ifall det är någon annan som kan finna mening i den. Eller kanske bara upptäcka en ny låt.

Klepto, out!

#blogg


signatur

Submission is for the weak

Att förmedla känslor utan ord

Jag tog också och lyssnade. Det var mycket bra; känslosamt. Tackar för tipset.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem

jag såg bara en panorering över Arrakis, där ingenting hände. eller ja, sand blåste förbi, nån promenerade i otakt, en mask låg och torkade i solen.

stillsam men ändå bombastiskt och atmosfärisk dock.

1
Skriv svar