Blivit med Intellivision

Flakmonkey
Blivit med Intellivision

Ibland gäller det att slå till när tillfälle ges och det var precis vad jag gjorde för bara några minuter sedan då jag såg en Intellivision-annons på Tradera med bara 3 minuter kvar. Konsolen, 13 spel med controller-overlays och instruktionsböcker samt två joysticks för 555 kr. Nu är visserligen konsolen otestad men om den nu inte skulle fungera direkt går det nog att ordna och oavsett är det inte ett helt dåligt pris bara för spelen.

Nu är ju bara frågan om man har någon gammal TV som man kan spela den på...

#blogg

Blivit med Intellivision

Wow; vevar man upp den?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem

SEGA-reklam från Mattel.

för modern TV är inte ett så stort problem med dessa tycker jag. grafiken år så blockig att det knappt finns nån "analog utjämningsfaktor" här ändå. det blev betydligt värre sen på den i typisk mening 8&16-bitarstiden.

Skrivet av walter_iego:

Wow; vevar man upp den?

det är det rattarna på kontrollerna är till för.

Medlem

Min farbrors intellivision var starten på min spelkarriär. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad alla spelen hette, men Burger Time var ju en klassiker.

Medlem

Det finns många bra spel, och gillar man sportspel så är är Intellivision föregångaren till EA Sports... De var först med licensierade sportspel som NBA, NHL osv.

Det finns en väldigt levande scen på AtariAge Subforum och i Sverige är det bara att joina commodore64.se och Intellivision-tråden!

1
Skriv svar