Mimi Page - Secunda (Skyrim)

Medlem
Mimi Page - Secunda (Skyrim)

Nytt år, ny snö och nya spel att spela. Helgen är lika helig som den alltid har varit, och det är dags att ta det piano, med lite piano och sång. Mimi Pages album Requiem - EP (2013) är en underbar skapelse att njuta av till lördagsfikat. Dagens låt är inspirerad av Secunda från Jeremy Souls fantastiska soundtrack till Skyrim.

#blogg

Medlem
Mimi Page - Secunda (Skyrim)

Jag har aldrig varit så superfan av Skyrims musik men nu när man får höra lite av den med en mer "konkret" instrumentation inser man hur sjukt vacker den är egentligen.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag har aldrig varit så superfan av Skyrims musik men nu när man får höra lite av den med en mer "konkret" instrumentation inser man hur sjukt vacker den är egentligen.

Har diggat hans musik sedan Morrowind och Dungeon Siege, aktar honom minst lika högt som Hans Zimmer.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Apministern:

Jag har aldrig varit så superfan av Skyrims musik men nu när man får höra lite av den med en mer "konkret" instrumentation inser man hur sjukt vacker den är egentligen.

Har diggat hans musik sedan Morrowind och Dungeon Siege, aktar honom minst lika högt som Hans Zimmer.

Samma här. Tycker främst Oblivion hade helt sjukt vacker musik men Skyrims känns så bister (Vilket kanske är meningen) och har aldrig riktigt gått hem hos mig.


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar