157 extraliv... come on!

Flakmonkey
157 extraliv... come on!

Har börjat spela #New Super Mario Bros. 2 och en sak slog mig bara efter att ha spelat en bana eller två: jag kommer aldrig någonsin få slut på liv. Det är skrattretande egentligen. Om jag minns rätt så hade jag tvåsiffrigt antal liv efter tre banor och nu när jag kommit halvvägs har jag 157. Jag som trodde tanken var att liven skulle bli färre ju längre in i spelet du kommer och svårighetsgraden ökar. Att nervositeten skulle intensifieras i takt med att slutet närmare sig, men så blir det ju inte när du har oändligt med liv.

Det här är ju ingenting nytt såklart, Mario-serien har väl inte bjudit på något egentlig utmaning sedan Super Mario Bros. 3 men jag kan inte minnas att det varit såhär "illa" tidigare. Jag menar nu inte att det måste vara som Lost Levels eller Super Meat Boy om man vill ha ett moderna exempel, men det hade varit kul om jag hade blivit lite glad när jag tagit mig igenom något eftersom det känts som en bedrift. Ett av Mario-seriens starkaste sidor är ju den tighta kontrollen så att då bjuda på utmaningar där du måste hålla koncentrationen uppe vore i mina ögon enbart positivt. Och då positivt för alla, inte bara de som aktivt letar efter svåra spel.

Men vem vet, kanske kommer jag få slut på liv någon gång. Det skulle faktiskt vara lite uppfriskande.

#blogg

Medlem
157 extraliv... come on!

och allt snack om att gamers inte har några liv...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Flakmonkey
Skrivet av marcus8958:

och allt snack om att gamers inte har några liv...

Stor humor!

Moderator | Testpilot

3D Land har samma problem. Tror man får ett extra liv för varje "stolpe" om man är högst upp.

3D World är något svårare på det hållet, men då är ett game over inget speciellt heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har du tesat Arkedo: Jump? Vet inte vilka format det finns på annat än PS3 och 360 dock https://www.youtube.com/watch?v=NxlvAuJPtHI


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar