Veckan som gått

Medlem
Veckan som gått

Jag har äntligen fått tummen ur och installerat Dragon Age: Inquisition. Mitt första intryck är lite kluvet. Miljöerna lockar till utforskning och karaktärer och dialog är lika bra som i alla Biowares spel, men storyn har hittills inte fängslat mitt intresse i särskilt hög grad och striderna är otroligt klumpiga. Inte tillräckligt flytande och precisa för att konkurrera med Dark Souls tredjepersonsaction och inte tillräckligt taktiska för att konkurrera med Dragon Age: Origins. Istället ett mellanting som känns opolerat, oavsett om du vill spela i tredje person eller i taktiskt läge. Jag älskade tyngden i slagen när man backstabade (Swenglish!) med sin rogue i Origins men min rogue i Inquisition känns nästan mesig i jämförelse.

Men spelet känns ändå bra. Jag kommer förhoppningsvis ha roligt med Inquisition fram till GTA5 och Pillars of Eternity markerar den officiella starten på mitt spelår 2015.

This war of mine har också inhandlats. Kanske spelar jag det parallellt, kanske får det vänta till efter Inquisition. Troligtvis kommer det hamna i min växande backlogg med alla andra titlar som jag inte hinner med. Jag har börjat jobba heltid igen (på ett nytt jobb) och hoppas därför på en regnig sommar med många ljumna spelkvällar.

På hårdvarufronten jagar jag lite begagnade delar. Jag fick tag på ett moderkort och en processor via en vän och ska uppgradera min sekundära stationära lite. Den används nästan enbart när min systers son är på besök och vi spelar med varandra, men processor och grafikkort har lämnat en del att önska. Nu blir det modernare spel nästa gång han kommer, om jag får tag i ett lite halvbra grafikkort som inte spräcker min budget.

#blogg

1
Skriv svar