Sen till festen - Guardians of the Galaxy

Flakmonkey
Sen till festen - Guardians of the Galaxy

Så har jag då äntligen sett Guardians of the Galaxy. Har ju hört mycket gott om den (och en del mindre positivt förstås) och i mina ögon levde den upp till det. Likt alla filmer av den här typen så är det ju knappast en rulle som förändrar ens liv men det är inte heller dess mening. Den är skapad för att underhålla och det gör den verkligen. Otroligt välgjord givetvis med tuffa specialeffekter och bra skådespelarinsatser vilket ju inte heller är helt ovanligt i Marvel-filmer numera, men det jag gillade mest var sättet som den blandade in humor utan att för den sakens skull bli löjlig. Vilket ju är en smärre bedrift med tanke på karaktärsgalleriet.

Mycket längre än så blir inte min recension utan jag kan ju bara avsluta med att jag ser fram emot att få se uppföljaren på bio när den nu släpps.

#blogg

Medlem
Sen till festen - Guardians of the Galaxy

Jag är delad gällande den här filmen. Jag tycker den är väldigt typisk på alla nivåer men samtidigt är det något med den som står ut i jämförelse med andra filmer som spelar med samma kort. Den inger en viss myskänsla.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag gillade filmen till en viss början. Stilen, karaktärerna, inledningen och dialogerna kändes fräscha och intressanta. Andra halvan tappade dock allt detta, då filmen förvandlades till valfri amerikansk actionfilm. Alla de känslor jag hade i början av filmen var som bortblåsta, och jag kände mig inte längre fängslad och förundrad över någonting längre.

Synd, men samtidigt inte förvånande.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det bästa som hänt sedan Star Wars.

Medlem

Det är roligt när dom gör filmer av lite mindre kända superhjältar. Jag gillade också den här filmen. Groot var min favorit

1
Skriv svar