Äntligen frisk igen!

Medlem
Äntligen frisk igen!

Nu gick det lång tid igen. Inte helt och hållet mitt fel, jag har legat med feber ett bra tag nu. Egentligen till och från ända sedan Sci-Fi mässan i Malmö. Tack vare det så har jag däremot plöjt massa serier, bland annat 2 säsonger av Arrow. En serie som definitivt växt i mina ögon. Speciellt under säsong två. Så den kan jag tipsa om om man gillar Green Arrow och inte är allt för konservativ gällande "hur saker ska vara enligt serierna". Måste även säga att jag ÄLSKAR hur man valt att porträttera Deathstroke i den serien, utan att avslöja något.

Utöver att jag plöjt Arrow och varit sjuk så har tyvärr valde min surfplatta valt att lämna in, eller ja pennfunktionen la av helt plötsligt och Asus valde att kreditera den. Jag har under en längre tid nu velat fram och tillbaka på om jag skulle köpa en ny platta eller om jag skulle försöka sälja min laptop, som stått orörd sedan jag köpte min platta, och köpa en Surface.

Valet föll på det senare, efter att sambons laptop börjat krångla och han erbjöd sig att köpa min, så det fick bli en Surface Pro 3a. Den lilla modellen med i3 processor så det är ingen monstermaskin men den går att teckna på och jag kan slösurfa på den, kolla film etc. Vill jag göra något tyngre bildarbete eller spela så sätter jag mig vid den stationära i stället. Att valet föll på den lilla modellen var ganska självklart då jag hade 1000kr i presentkort på Elgiganten och just nu har dem en superkampanj på den, 5490:- (!). Tror inte att den kommer att bli något billigare.

Hittills är jag nöjd med den. Men saknar lättheten och det lilla formatet på min VivoTab Note 8 som jag hade tidigare. Dock så är det skönt att ha en ordentlig penna då den gamla var väldigt smal. Dock så känns det som att den pennan var mycket mer följsam även om den tappade känslighet utmed kanten på plattan.

#blogg


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Äntligen frisk igen!

Började nyligen att kolla på Arrow också faktiskt, helt okej och lite annorlunda hjälte-serie. Blir bitvis trött på allt tjafs mellan Oliver och Laurel dock.

Skrivet av 73mpl4R:

Började nyligen att kolla på Arrow också faktiskt, helt okej och lite annorlunda hjälte-serie. Blir bitvis trött på allt tjafs mellan Oliver och Laurel dock.

Glöm inte varva superhjältarna med Monty Python


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 73mpl4R:

Började nyligen att kolla på Arrow också faktiskt, helt okej och lite annorlunda hjälte-serie. Blir bitvis trött på allt tjafs mellan Oliver och Laurel dock.

Glöm inte varva superhjältarna med Monty Python

Varje lördag mellan 15 och 16.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Började nyligen att kolla på Arrow också faktiskt, helt okej och lite annorlunda hjälte-serie. Blir bitvis trött på allt tjafs mellan Oliver och Laurel dock.

Ah jo det kan bli lite långdandigt i längden med deras tjafs men annars tycker jag att man gjort ett bra jobb med att få en hyfsat trovärdig relation mellan alla karaktärerna ändå.
Som du sa det är en lite annorlunda hjälte-serie, däremot så gillar jag inte alls The Flash. Vissa avsnitt är ju sammanlänkade så var tvungen att börja titta på den serien också, men ja den är långt ifrån lika bra än så länge.

Skrivet av walter_iego:

Glöm inte varva superhjältarna med Monty Python

Haha, det var längesedan jag såg något alls från Monty Python. Det måste det bli ändring på!


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem

Devolution, you have failed this blog!

Jag gillar Arrow. Superhjälteserier brukar vara väldigt fåniga, men Arrow är tillräckligt seriös för att det ska bli bra.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Devolution, you have failed this blog!

Jag gillar Arrow. Superhjälteserier brukar vara väldigt fåniga, men Arrow är tillräckligt seriös för att det ska bli bra.

Haha, damn dont shoot me!

Jo men det håller jag med om. Serien tar sig själv på allvar och dem har försökt göra allt mer realistiskt vilket gör att den fungerar förvånansvärt bra.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

1
Skriv svar