Bloodborne

Medlem
Bloodborne

Så där ja, då var jag klar med Bloodborne. Klockade in på cirka 35 timmar och då har jag gjort ganska mycket känns det som. Jag vet att jag missat några optionals. Jag hade tänkt att göra dem + bossar, men dessvärre utan att jag visste om det, så var spelet slut. Känns lite sådär, faktiskt. Inte spelet alltså men att jag inte förstod att det jag gör nu, gör att spelet är slut. Man blev automatiskt flyttad till NG+. Hrmf. Spelet annars, är verkligen bra. Riktigt bra. En "light" variant av DS2. Dvs det är inte samma fokus på statistisk och vapen/armor. Jag hade samma vapen hela spelet. Armor var inte heller mycket att hålla på att kolla vilken som är bäst. Växlande egentligen bara mellan två set beroende på fysisk skada eller toxic/magi. Spelkänslan är helt i linje med DS, bara att det är så mycket snyggare grafik. Köp det om du hur intresse för Dark Souls.

Vi får se om jag orkar ta mig igenom det igen på NG+för att göra de saker jag missade. Beror lite på hur pass mycket svårare det blir. Jag har gjort gjort resan i DS2 på NG+, och nu finns ju Scholar of the Frist Sin. Den verkar ganska rejält svårare med de ny fienderna.

#blogg

Medlem
Bloodborne

Personligen skulle jag önska att det vore som i DS2 att man efter sista storybossen kan själv välja om man vill gå över på NG+ eller kolla runt och fixa sådant man kanske inte upptäckt tidigare

1
Skriv svar