Pillars of Eternity - så gött!

Testpilot
Pillars of Eternity - så gött!

#Pillars of Eternity recensionen.

2015 bjuder på en underbar spelvår och Pillars är inget undantag.

Detta är min absoluta favoritgenre av spel som nu återupplivas med #Wasteland 2 , #Divinity: Original Sin , #Pillars of Eternity och kommande #Torment: Tides of Numenera.

Nu har jag satt tänderna i Pillars och det är en fin stek att tugga på.

Pillars har tagit de bra sakerna från Baldurs gate och Fallout spelen och mixat upp sitt eget lilla universum där man slipper rodda i AD&D regler och annat.

Minns då jag lirade de gamla AD&D spelen , man var i princip tvungen att köpa regelböckerna och monster kompendiums för att förstå hur tusan man skulle ta kål på vissa monster.
Då Baldurs Gate kom då köpte jag ytterligare monster kompendium för att täcka upp alla monster som fanns.

I Pillars finns grunderna kvar , troll regenererar och diggar inte eld , vampyrer är lika jäkliga som de skall vara och skelett diggar inte dina trubbiga vapen allt är som det skall vara.
Det grundläggande finns där men är finputsat och slipat.

Jag älskar det! Just nu klarat act2 i spelet med 66 timmar spelade och allt är fina fisken. Förutom en del småbuggar har allt snurrat på klockrent.

Det har grymt bra story , dina val gör skillnad och striderna är taktiska.

Det enda jag kan se som nackdelar är att i vissa fall gör spelmotorn att det är svårt att se sina karaktärer i striderna och att det har/hade en del riktigt elaka buggar.

Skitdetaljer! Särskilt nu då de spelpajande buggarna är borta , allt annat är så klockrent bra !

Jag citerar Kotaku för att summera:

* Are you a fan of old Infinity Engine games like Icewind Dale and Baldur's Gate? You should play Pillars of Eternity.
* Are you a fan of RPGs at all? You should play Pillars of Eternity.
*Do you like exploring a fascinating brand new fantasy world with its own lore and history? You should play Pillars of Eternity.
*Do you like interesting, flawed character companions? You should play Pillars of Eternity.
* Do you like questing, adventuring, and romping around having a grand ol' time? You should play Pillars of Eternity.
*Do you like video games? You should play Pillars of Eternity.
Well…
*Do you hate reading? You probably shouldn't play Pillars of Eternity.

Så , ingen tvekan! Fram med plånboken och köp!

KIRI OUT!

#blogg

Medlem
Pillars of Eternity - så gött!

Underbart spel. Årets GOTY om inget oväntat händer.

Jag stör mig lite, precis som du, på att det ibland blir så mycket effekter och magier på skärmen att man inte ser sina karaktärer i striderna. Men annars är det svårt att hitta negativa saker att säga om spelet.

Medlem

Jag har några saker som jag skulle kunna kritisera PoE för, men på det stora hela överskuggas den lilla kritik jag har av den massiva mängd awesomeness som resten av spelet utstrålar. Ett av de bästa rollspelen på väldigt, väldigt länge. Jag har också svårt att se hur något annat spel skulle kunna ta GOTY-kronan från Obsidian i år. Det skulle väl kunna vara Witcher 3, men även det spelet tror jag kommer att få svårt att klå PoE.

Testpilot

Kommer bli hård kamp i år om rollspelstronen med tanke på Witcher 3.
Men Pillars har ju inga egentligt stora nackdelar så just nu håller jag nog med er .

Kul är det iallafall att denna typ av spel fått en renässans!

Medlem

Itumaak, leave the pig alone !

I övrigt så delar jag de tankar som redan nämnts.
Jag är nästan lite euforisk, känns som om klockan har vridits tillbaka dryga 15 år till BG tiden.

Medlem

Spelar det också nu. har inte kommit långt, men jag njuter av spelet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar