Lumines till Playstation Vita!

Medlem
Lumines till Playstation Vita!

Det var tio år sedan jag gick på högstadiet. En tid som jag förknippar med många saker - däribland Lumines till Playstation Portable. Trots att jag aldrig varit mycket för pusselspel har jag lagt ner en otrolig mängd tid åt det första spelet som släpptes 2005. På rasterna satt jag och en kompis och spelade tillsammans, och jag har ett tydligt minne av hur vi vid ett tillfälle nämnde olika blockformationer och kombinationer som vi fann tillfredsställande.
-"Två helfärgade i rad!"
-"Ååååååh..!"

Allt eftersom tiden gick började jag tappa mitt intresse för Playstation Portable, och när det var dags för gymnasiet var den tiden helt förbi..

..Fram tills nu.

Jag satt och slösurfade i påskrean i Playstation Store och fick syn på ordet "Lumines" bland reatitlarna. Plötsligt ser jag min tid på högstadiet passera i revy, och min kropp överöses av nostalgi och minnen. Lumines! Till Playstation Vita! För 45 kronor!

Trots att jag har lovat mig själv att inte spendera några pengar på spel just nu slog jag till på Lumines utan att tveka, och jag är redan helt säker på att det är årets bästa investering för min del. Mig veterligen slog Lumines aldrig riktigt igenom i spelmedia, och det är väldigt sällan jag hör folk nämna Lumines i samband med Playstation Portable eller Playstation Vita. Förhoppningsvis finns här fler Lumines-nördar som kan relatera till min kärlek för spelserien.

Nu undrar vissa av er kanske vad Lumines är för något.
Lumines är ett pusselspel med fokus på svängig musik och matchande färger. Placera fyra likfärgade rutor så att de formar en större ruta för att bli av med blocken. En mätare sveper kontinuerligt över skärmen för att radera blocken som blivit ihopmatchade. Svårare än så är det inte. Det är väldigt lätt att sätta sig in i, och väldigt svårt att lägga ifrån sig.

Ni som sitter på ett Playstation Vita: Slå till på Lumines: Electronic Symphony. Spelet ligger på 45:- fram t.o.m. natten mellan den 16:e och 17:e april, och kostar i vanliga fall 189:-. Även om spelet inte skulle falla er i smaken har ni inte gått miste om särskilt mycket.

Länk: https://store.playstation.com/#!/en-se/lumines-electronic-sym...

#blogg


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar