Rock 'n roll + Metall + Cartoons = sant!

Rock 'n roll + Metall + Cartoons = sant!

Scooby Doo har genom åren haft besök av en uppsjö kändisar, endast överträffad av The Simpsons i antal. The Harlem Globetrotters, Don knots, The three stooges etc..

Men ändå fick jag en överraskning när jag en tråkig lördag slötittar på tv, där på Scen står KISS och "tjotar ut det högt", framför scen har vi shaggy och scooby och gänget.
Det var då jag började tänka: "just det, fanns det inte en Scooby Doo långfilm som handlade om KISS?". Jorå!

Men hur?, och varför? två frågor som gick genom skallen. Jag har inga svar, men KISS är ju inga främlingar till marknadsföring. Kanske söker att förnya sin publik? eller är det vi gamla rävar som älskar rock och alltid gillat Scooby Doo som var måltavla, oavsett så funkar det. Jag har beställt en film.

KISS i Scooby Doo

Också filmens trailer: Scooby Dooo and KISS: Rock n Roll Mystery (epic)

Men sen började jag tänka vidare och söka genom det arkiv som består av värdelös grå materia (jag menar naturligtvis min egen skadade hjärna).

MEGADETH!
Det var ju den där gången då Dave Mustaine gästade Duck Dodgers, inte bara gästade men bjöd på en rockande föreställning. Blev upptinad för att motverka Marsianernas "Saxo-doom"-vapen. Vilket enbart kan göras genom metallens högljudda toner.

Sedan tog hjärnan en sväng igen och sa till mig "Dave var ju med i världens bästa Sitcom "The Drew Carey Show" https://www.youtube.com/watch?v=ADzIigbiIa0.

Slash!
Guns and Roses figuren har ju varit med i flertalet program, exempelvis Phineas and Ferb med mera.

Metallica!
Jag vet att James och Lars gjorde rösterna till två Drakar i Disney showen "Dave the Barbarian." Även om de inte sjunger i avsnittet är det ändå lustigt att veta att de ändå ställde upp.

Det finns fler exempel, själv tycker jag det är awesome! men vad tycker ni? Sellout eller klyftig marketing?

Ge gärna fler aexempel.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Rock 'n roll + Metall + Cartoons = sant!

Pantera gästspelar i säson 2, avsnitt 27 av Svampbob Fyrkant. Jag lyckas dessvärre inte hitta någon video av detta, men det är ett av mina favoritexempel på ämnet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Som Megadeth-fan så hade jag koll på Duck Dodgers , men resten var nyheter, coolt!

Skrivet av Puscifer:

Pantera gästspelar i säson 2, avsnitt 27 av Svampbob Fyrkant. Jag lyckas dessvärre inte hitta någon video av detta, men det är ett av mina favoritexempel på ämnet.

var det enbart musiken eller var det fiskversioner av dem? bara undrar.

Pratade med en bekant om det här idag och vi kom in på hur musik och band figurerat i tecknat genom åren. Allt från "Jabber Jaw", till den något hemska Beatles-showen. Men det får nog bli ett annat blogginlägg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Luftman:

Som Megadeth-fan så hade jag koll på Duck Dodgers , men resten var nyheter, coolt!

Addicted to Chaos! Best song, hands down!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Puscifer:

Pantera gästspelar i säson 2, avsnitt 27 av Svampbob Fyrkant. Jag lyckas dessvärre inte hitta någon video av detta, men det är ett av mina favoritexempel på ämnet.

var det enbart musiken eller var det fiskversioner av dem? bara undrar.

Pratade med en bekant om det här idag och vi kom in på hur musik och band figurerat i tecknat genom åren. Allt från "Jabber Jaw", till den något hemska Beatles-showen. Men det får nog bli ett annat blogginlägg

Nej, enbart musiken.

Jag hittade ett klipp här: https://www.youtube.com/watch?v=pdoD2UebBjw
Dock ingen vidare kvalité, och videon spelas upp snabbare än normalt för att undvika copyright-släggan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar