Virus på datorn som ska förstöra min dag. På tal om GTA.

Medlem
Virus på datorn som ska förstöra min dag. På tal om GTA.

Precis som många andra har jag spelat Gta V nu när det släppts till pc. Har en kopia till playstation 3 men tycker att det var näst intill ospelbart då det saknade flyt och kördes säkert i 15 fps. Har tyvärr inte hunnit spela så mycket eftersom jag haft mycket att göra men jag har ändå kommit igång lite med singleplayer och provat multiplayer delen också. Me gusta kan man sammanfatta spelet med.

Blev väldigt sur då jag köpte spelet på skiva av tre anledningar: kort nedladdning/installation, fysisk karta, billigare än steam. Kommer hem installerar alla skivor, vilket tar 70 min. Taggar att komma igång med spelet. Startar .exe och möts av en patch på 5GB. Inte nog med det utan nedladdningen var även väldigt långsam. Till en början låg det kanske på 1MB/s sedan blev det långsammare och till slut 13KB/s. Tar kanske 3-4 timmar att ladda ner. Hastigheten gick upp på 1MB/s varje gång jag startade om nedladdningen. Så det är ju kul.

Spelat lite varje dag senaste veckan men nu ikväll när jag skulle spela upptäcker jag till min förfäran att spelet inte startar. Jag saknar tydligen två av de sammanlagt tre .exe filer som inkluderas i spelet. Vart i helvete kan de ha försvunnit? Har rockstar raderat dem? Har jag fått ett virus på datorn vars jobb är att förstöra min dag? Måste jag installera om hela skiten då reperation inte fungerar?

Tack och Hej lever pastej.

Senaste nytt: Hittade en länk på steamforum som ledde till den senaste patchen. Där tog jag endast och kopierade in GTAVLauncher.exe. inget annat i min gtav map kan nu starta spelet med den .exe och det fungerar.

http://steamcommunity.com/app/271590/discussions/0/6117037098...

#blogg

Medlem
Virus på datorn som ska förstöra min dag. På tal om GTA.

Även exe-filer är upphovsrättsskyddat material, och att be någon dela med sig av dem är nog inte helt okej enligt FZ-regler, hur harmlöst det än må vara, tyvärr. :/

Medlem
Skrivet av Stephan:

Även exe-filer är upphovsrättsskyddat material, och att be någon dela med sig av dem är nog inte helt okej enligt FZ-regler, hur harmlöst det än må vara, tyvärr. :/

Synd det men logiskt antar jag. :/ Behåller länken för att hjälpa andra användare att hitta till det steam forum där man får hjälp. Men ber inte längre om era .exe. Om moderator anser att länken inte hör hemma här får de hjärna ta bort den.

1
Skriv svar