Video Game Years 1987

Flakmonkey
Video Game Years 1987

Jag har tidigare tipsat om Retrowares filmserie där de går igenom spelhistorien år för år med start 1977. Nu har de kommit till 1987, ett härligt år med titlar som Zelda, Punch Out, Shinobi, Larry och Maniac Mansion. Utöver TV- och datorspel tar de även upp andra saker som flipper, arkadmaskiner och andra tidstypiska ting samtidigt som de kryddar det hela med olika Youtube-personligheter. Dock ingen Pewdiepie, vilket självklart kan ses som både något positivt och negativt

Hela spellistan

#blogg

Medlem
Video Game Years 1987

Alldeles för Nintendofokuserad lista.
Hur kan man hoppa över ett av dom bästa jrpg:s som gjorts: Phantasy Star till Sega Master System som släpptes detta år? Eller klassiker som Dungeon Master? Operation Wolf?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Grymt Sett del 1 från 1987 och det här verkar ju vara en serie jag bör spana vidare på! Tack för tipset.

Flakmonkey
Skrivet av SID 6.7:

Alldeles för Nintendofokuserad lista.
Hur kan man hoppa över ett av dom bästa jrpg:s som gjorts: Phantasy Star till Sega Master System som släpptes detta år? Eller klassiker som Dungeon Master? Operation Wolf?

Mycket Nintendo-fokus är det, men det kommer sig ju av att det är en amerikansk serie som främst fokuserar på den amerikanska marknaden och där var Nintendo i princip helt dominerande under 8-bitarseran. De tar dock upp Master System som konsol under delarna om 1986 då den släpptes.

Skulle vara lite intressant om det gjordes en likadan fast med fokus på Europa. Då hade det ju varit betydligt mindre Nintendo och mer BBC Micro, Amstrad, Spectrum, C64, etc etc. Och mycket mer Sega dessutom

Skrivet av Xstioph:

Grymt Sett del 1 från 1987 och det här verkar ju vara en serie jag bör spana vidare på! Tack för tipset.

Kul att du gillade den. Du har som sagt en liten backlogg på 10 år att gå igenom

1
Skriv svar