Power Drive 2000! Sprid ordet!

Power Drive 2000! Sprid ordet!

Jag borde egentligen inte behöva säga ett ord, egentligen, jag menar kolla bara. Men jag måste visst hjälpa till att sprida ordet lite. Vi tar det efter trailern.

Jag har inget att se fram emot i spelväg på minst flera månader, det finns verkligen inget spel som lockar mig, inte Batman, verkligen inte Witcher 3.
Så jag sätter mig ner och skriver sökord som intresserar mig, Power Drive 2000 är vad jag hittar. Åttio-tals retro med banor inspirerade med cyberpunk och futurepunk ideal, att se spelet i rörelse är som att turbobrassa igenom varje boxcover från C64 och Amiga tiden.
Musiken, Synthwave, sätter tongivningen som en smäck med flera kända Synthwave kompositörer som bidrar.

Detta spel har klart den mest givande grafiska designen jag sett på minst två år, och musiken...John carpenter vore stolt!

Snälla ni alla som läser, ge mig detta, avara lite stålar om ni vill, men greenlighta den åtminstone, så finns det kanske ändå hopp.

På Kickstarter finns mer info om spelet och allt det innehåller, game-modes, Kompositörer, talande bil etc.

https://www.kickstarter.com/projects/1420158244/power-drive-2...

Steam --> Greenlight --> Power Drive 2000 --> Yes!

Jag ber inte om mycket, oftast aldrig om något men snälla, Please! sprid lite ljus i detta hopplösa Grimdark spelmörker, det behövs ett ljus! Helst i rött neongrid.

Calle! Nyhet eller något, sprid ordet!

Walter! Blogga om den, ge dina tankar på konsten eller något. Sprid ordet!

Templar! Baka din berömda Cheesecake, Sprid ordet!

Luftman! Lets Play! Sprid ordet!

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Power Drive 2000! Sprid ordet!

De måste dock ha med denna i soundtracket på mycket hög volym:

phi
Medlem

"Woo-hoo!
You are now an official backer of Power Drive 2000"

Hade helt missat detta. Såg ju underbart retro ut. Det gillas!

Denna får de gärna också slänga in i spelet.

Medlem

Haha jag försöker desperat få folk att kolla in Formula Fusion nog mycket redan

Skrivet av Luftman:

Haha jag försöker desperat få folk att kolla in Formula Fusion nog mycket redan

Den har ju redan klarat sin kickstarter!
Nu vänder vi blickarna till vad som kan vara den mest stilsäkra "challenge-game" vi sett.

Race:a när dessa släpps? Luftis?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Ni har alla bra smak! Highfive phi!

Har ni hört John Carpenters album? "Lost Themes"

Jag diggar verkligen den här lite farliga och varnande teknik framtiden. Hur det kan gå fel och inte enbart är till godo som vissa förespråkar. looking at you socialmedia och apple.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Luftman:

Haha jag försöker desperat få folk att kolla in Formula Fusion nog mycket redan

Den har ju redan klarat sin kickstarter!
Nu vänder vi blickarna till vad som kan vara den mest stilsäkra "challenge-game" vi sett.

Race:a när dessa släpps? Luftis?

Bring it !!

1
Skriv svar