Axiom Verge, ett måste om du gillar metroid

Flakmonkey
Axiom Verge, ett måste om du gillar metroid

Nu har jag inte tagit mig igenom det ännu men jag känner mig ändå trygg i min rekommendation att alla som gillar de tvådimensionella Metroid-spelen bör ta sig en ordentlig titt på Axiom Verge. Det är inte perfekt, jag är tex inte ett fan av grafiken som gärna hade fått vara lite "renare" men det vägs lätt upp av väl genomarbetad spelmekanik och en härlig känsla, mycket tack vare fantastisk musik. Stort är det också, eller det känns åtminstone stort, speciellt för att vara gjort av en ensam person(?).

För sent för att gå in på något form av djup men mer info, bilder och filmer är ju som alltid numera bara en googling bort

#blogg

Medlem
Axiom Verge, ett måste om du gillar metroid

Släpps på PC om två dagar! Sett fram emot det spelet väldigt länge - blev lite (okej då, mycket) skraj när det släpptes först bara på PS4.

Jag diggar stilen fett - som alla de gamla H.R.Giger inspirerade spel som det fanns till NES förut som Probotector/Contra, Life Force osv

Moderator | Testpilot

Från vad andra sagt same gameplay klipp verkar det inte vara... Så intressant. Visst är det kul med ett metroidish spel men de verkar inte göra något mycket nytt. Exakt som metroid fast du inte kan rulla ihop till en boll.

Vad jag hört och läst då.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Från vad andra sagt same gameplay klipp verkar det inte vara... Så intressant. Visst är det kul med ett metroidish spel men de verkar inte göra något mycket nytt. Exakt som metroid fast du inte kan rulla ihop till en boll.

Vad jag hört och läst då.

Well, he has a drill - Samus doesn't have that ;P

https://www.youtube.com/watch?v=h7yH0WYmyBg

Personligen tycker jag det ser lite creepigare ut än Metroid, vilket är ett plus för mig!

1
Skriv svar