Eurovision Song Contest är igång igen

Flakmonkey
Eurovision Song Contest är igång igen

Man kan tycka mycket om Eurovision Song Contest. Somliga verkar tycka att det är det sämsta i hela världen medan andra har det som årets absoluta höjdpunkt. Personligen tycker jag att det är rätt kul ändå. Jag sitter och tittar på det just nu tex. Tror nog det är få där ute som skulle hävda att de tittar på det för att kvaliteten på låtarna är så särskilt hög, åtminstone som verkligen menar det, men det är samtidigt en stor del av charmen. Jag kan dock tycka att det är rätt intressant att se hur otroligt stor skillnad det ändå kan vara på tycke och smak. Låtarna har ju trots allt vunnit den inhemska uttagningen så de måste vara rätt poppis där vilket de inte skulle ha en sportmössa att bli här i Sverige.

Det bästa är ju dock att spektaklet är en av få evenemang där så pass många människor från så många länder samlas och har en åsikt utan att bli direkta ovänner. En glädjespridare är vad det är helt enkelt och då tycker jag det är synd att klaga på det även om man själv inte uppskattar det. Speciellt när det är en av få tillfällen där det är helt okej att vara "annorlunda". Se bara på Conchita Wurst. Allt som kan leda till att någon person vidgar sina vyer och inser att det finns andra sätt att leva sitt liv som är helt okej är något väldigt positivt. Och då gör det inte så mycket att 96,7% av låtarna är kassa

#blogg

1
Skriv svar