Witcher 3 Keria Metz / nya datorskärm

Medlem
Witcher 3 Keria Metz / nya datorskärm

Bloody Baron uppdraget jag trodde var slut, var nog bara början. Det är ett stort uppdrag verkar det som.
Men då får jag ju veta ännu mer, så det är bara positivt.

Började dock med vägen som Keria Metz är med. Det visade sig vara riktigt underhållande. Hoppas att hon är mycket mer i spelet. Hon är rolig/skämtsam och röstskådespelaren är ju fantastik. Sedan var hennes vinklar och syn på saker väldigt spännande att lyssna på. Hon kom med vinklar och story bitar, som kittlade min nördknöl lite extra.
Sedan var det överraskande av vilka man mötte och hur allt utspelar sig. Det var en intressant väg som jag hoppades skulle vara lite längre dock. Nu ska jag följa ledtrådarna och försöka se vad som hände med Ciri. Bloody Baron tjatar bara om hans fru, jag har försökt hitta ledtrådar. Där det står var hon borde vara någonstans, men har inte hittat något. Letade i 2 timmar och gick runt i cirklar, men kanske hjälper nu när jag har gjort Kerias väg och hennes syn på allt. Fick dessutom böcker som jag tror kommer hjälpa mig. Nu kanske jag kan se saker som jag inte kunde se innan. Som med min medaljong som jag fick, som kan se hallucinationer.

Är väldigt överraskad hur mycket jag lever mig in i storyn. Att jag sitter som fastklämd runt datorskärmen och vill veta varje liten detalj om allt som händer runtomkring, sedan varför det blivit som det blev. Har till och med läst alla böckerna jag plockat upp, det är något jag aldrig gjort i ett spel innan. De som har gjort uppdragen/ story bitarna har verkligen lyckats, enligt mig.

Datorskärm

Köpte dessutom en ny datorskärm igår, en curved Samsung 27 HD monitor.
Har varit nyfiken på dessa ett tag nu, men varit lite väl dyrt för min smak. för något som kanske inte skulle passa mig och kändes lite som en fluga.

Men efter att ha testat både spel/ filmer och vardagliga saker, måste jag säga att det är något extra med den.
Färgerna är starkare, mer levande och ger ett behagligare ljus för dina ögon. Dessutom så är den böjda skärmen väldigt omfamnade när du spelar eller ser filmer. Det ger en känsla av inlevelse och nästan "biokänsla" vid filmtittande. Sedan är denna helvit, det var så länge sedan jag hittade en helvit datorskärm.
Den passar väldigt bra in med min vita ps4/ vita headset och min nya dator som ska vara så vit den bara kan. Den kunde ha haft två st Hdmi ingångar, men annars finns det inget å klaga på. Till och med deras sätt med menyn, som man använder med en mini stick är väldigt smidig. Det är lite skillnad ifrån min BenQ monitor, som hade sjukt jobbig meny, med tusen knappar att trycka på.

Den kostade mer än min Samsung tv på 39 tum, men är väldigt nöjd med den hittills.

Den passar iallafall mina syften.

#blogg

1
Skriv svar