Medlem
Splatoon

Jag inhandlade detta och ett Wii U i förrgår. Mitt internet ville inte vara med mig och spela, så fick sno ifrån min mobil.

Men efter mixtrande lyckades jag äntligen få spela lite MP, men även testat SP.
Så vad tycker jag efter några timmars spelande?

Jag tycker att det är otroligt roligt och beroendeframkallande. Detta spel är så annorlunda än vad jag brukar spela. Det är ett unikt spel och väldigt färgglatt, men det brukar ju Nintendo-spel vara dock.
Att ändra tanken ifrån att försöka döda så många du bara kan, till att färglägga hela spelplanen. Var för mig väldigt konstigt och tog ett litet tag att vänja sig vid.
Det låter inte direkt som det roligaste man kan göra, men när man möter en motståndare och man kämpar om samma plats. Så väcker det ett beroende i kroppen. Att man måste slå den personen och sedan vinna den platsen. Det är även kul när alla 8 hamnar på samma plats och försöker kämpa sig igenom. Det blir kaotiskt och väldigt kul.

Jag känner att man verkligen bli belönad och får häftiga saker, ju duktigare du är.
Jag gillar även designen på kläderna och vapnen. De olika karaktärerna och den lilla staden man vistas i.

Sedan så har vi SP, det är som små banor där du försöker ta dig igenom olika hinder. Allt ifrån hopp pussel, till att försöka döda motståndare som är i vägen. du ska försöka rädda små varelser, som mitt minne nu glömt vad de kallas. Men små gula å söta bläckfiskar är de iaf.
Jag gillar fantasin de har haft när de skapat denna världen och dess invånare, då det verkligen är kul med Squid kids. Det är en unik och rolig touch.
Sedan har vi dessa olika bossar man får möta i slutet. De två som jag möt har båda varit väldigt roliga och kluriga att möta. Får lite nostalgi över hur allt är upplagt ifrån när jag var liten.

De är lite få kartor och sådant, men det fina är att de kommer ladda upp nya saker varannan vecka. Allt för att hålla detta spels intresse vid liv. Jag tror inte de hade behövt göra så, då detta är som sagt väldigt beroendeframkallande redan nu. Men då har man iaf alltid något att se fram emot.

Köpte mig även en Amiiboo av Inkling Girl, så ska testa hennes utmaningar imorgon efter jobbet.

Men än så länge har jag haft väldigt roligt när jag väl kunnat spela.

Är väldigt nöjd med mitt köp!

#blogg

1
Skriv svar