Äntligen sommar!

Medlem
Äntligen sommar!

Eftersom detta är en blogg så är detta också ett ställe för en del ”Idag har jag...”-inlägg och detta är ett sådant. Mestadels skrivet för att komma in i bloggandet igen. Jag kommer inte sitta och förklara hur alla spel funkar heller för detta är FZ, ni alla spelar spel. Ni som fattar – fattar. Så då börjar vi då...

Idag har jag kollat på Game of Thrones, spelat Hearthstone och spelat Yoshi Island. E3-hysterin och midsommar-firandet har lagt sig och denna söndagen har varit en något slö sådan... iaf när man tänker på att alla dessa aktiviteter gör man sittandes.

Men i huvudet har det ändå rörts en hel del känslor, taktik-tänkande och nostalgi-trippar! Så även om rumpan inte rör sig, så känns det som en själv studsar omkring som en ping-pong boll inuti sitt huvud när man konsumerar flera olika media på en och samma dag. Nåväl, allting i ordning då

GAME OF THRONES (ja, inga spoilers, sluta oroa er) – Jag har äntligen sett färdigt säsong 5. Det gjorde jag på c.a två uppesittar-kvällar. Jag är väldigt glad och tacksam över att leva i en tid då en bra tv-serie som Game of Thrones finns och att det är lätt att hitta enkla lagliga alternativ för att kolla på serien då den kommer ut. Jag har sett alla avsnitten på HBO Nordic nu. Det har fungerat hyfsat, förutom de få gånger internet har lagt av här hemma och man har fått sin upplevelse något avbruten. Extra frustrerande i de mest spännande stunderna. Piratkopiering har fortfarande sina fördelar...

Men säsongen i sig – jag tyckte den var bra som alla andra, men inte utmärkande på något särskilt sett. Det är nu historien verkar komma ihopa, där karaktärer som aldrig ens mött varandra äntligen gör det och det är intressant och kul att titta på. En hel del mer magi också, men ändå, trots allt det där, så är mina upplevelser från de förra säsongerna något starkare. Det är min spoiler-fria åsikt.

Hearthstone – Jag har en Mech-Shaman lek som jag försöker ta mig till Legend med... eller ja, försöker, bryr mig nog inte om det inte blir av. Leken är centrerad runtom Fel Reaver och burst/combos som t.ex. Doomhammer + Rockbiter weapon och Lava Burst etc som kan göra ordentligt mycket skada på en runda. Fel Reaver är ganska rolig att spela med när maskin-skrället funkar, när man får ut den på runda 4 eller 3 (Mechwarper, Coin) och motståndaren är körd eller är tvungen slösa bort många resurser för att bli av med den. Andra gånger är det väldigt surt när han/hon/hen bara slänger ut en Big Game Hunter och det var det... Tur leken har några andra lagom stora minions att följa upp med som Fire Elementals och Dr.Boom. Jag är på Rank 10 nu iaf, får se hur det går. Tycker metat är lite luddigt just nu. Där är en del face-hunters, men det är inte bara en massa face-hunters längre och alla mech-mages verkar ha bytt uts mot Flame Waker-lekar. Men metat är ändå som det har varit sen dag 1 – de flesta spelarna spelar aggressiva och snabba lekar.

Yoshi’s Island – Alltså, jag bara älskar detta spelet och det märker jag själv när jag spelar det, för det var nog två år sen sist kanske, men var allt är (röda mynt, blommor, stjärnor, hemlisar) och hur man tar sig igenom banor snabbt sitter fortfarande kvar i skallen och jag styr Yoshi som om jag alltid var menad att styra honom. Att ta 100 poäng på alla banorna kan fortfarande vara lite jobbigt, för stjärnorna, spelets livmätare, kan man ju bli av med när blir skadad och för att få 100 poäng på en bana måste man gå ut ur banan med alla 30 (max-antalet). Inget utrymme för ens små misstag då om man inte vill spela om banan. Jag spelar Yoshi’s Island just nu för att jag har förbeställt Yoshi’s Wooly World. Bara 5 dagar tills det är här... åh, jag kan känna regnbågarna i magen!

Dagen är dock inte över och jag tror det kommer blandas med en del spelande + Necronomicon-läsande. Yes yes, det är så skönt att det är sommar nu...

[ia=1074993; medium]

#blogg

1
Skriv svar