Musik-Kalender [3rd] - #1

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #1

Mina damer och herrar, låt mig presentera årets upplaga av Musik-Kalendern!

Musik-Kalendern 2015: 3rd Strike!

För er som är nya, låt mig upplysa er.
År 2012 och 2014 gjorde jag julkalendrar som handlade om spelmusik, då jag tyckte det var ett ämne som sällan diskuterades kring spel på denna sajt och jag ville väl vara någon slags unik liten snöflinga eller något. Anyway, jag tycktes väcka något slags intresse då läsarantalet låg ganska stabilt på varje inlägg. Då kände jag helt klart att jag ville fortsätta på samma spår i år också!

Låt oss sluta förhala och komma till dagens lucka, inspirerad av min "fina" bild ovanför så kör vi på ett fightingspel!

Dagens Lucka:
- SPELSOUNDTRACK -

Skullgirls

Fightingspel må inte vara min starkaste grej, men ett av mina favoriter är faktiskt Marvel Vs Capcom 2, Skullgirls är faktiskt ganska likt MVC2 i mekanik och musik faktiskt! MVC2 har ett ganska jazzigt soundtrack, Skullgirls följer faktiskt i något liknande spår, men med många olika stilar inom genren. Du hittar båda Swing, Big Band, Fusion och även någon enstaka med sång! Det här är en perfekt inkörsport till jazzgenren om du vill sampla lite allt möjligt.

Jag gillar hela estetiken med spelet, ett slags 50-taliskt filmtema över hela spelet. Gör absolut ingenting att det är fruktansvärt välanimerat, om nu det hela verkar lite fanservice med att nästan alla karaktärer är kvinnor som har "lagomt" med kläder på sig i vissa fall. Min favoritkaraktär är Parasoul för den som undrar.

Inte så mycket mer att säga egentligen, välgjort spel med väldigt bra soundtrack, som faktiskt kan avnjutas på Spotify: [https://open.spotify.com/album/319lEniupc0KQ5dKIFqhZV]

Favorit:

Kanske lite dåligt exempel då denna låt inte är en jazzlåt, men den påminner verkligen om någonting man skulle kunna ha hört från Castlevania, vilket inte är så konstigt då det är Michiru Yamane som ligger bakom låten! (Hon har gjort musik till många Castlevania spel, bland annat Symphony of the Night)

Fler Favoriter:

Ny lucka imorgon kl 06:00!

#blogg

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #1

Härligt med 400 besök på bloggen idag, på tok för få kommentarer bara!

1
Skriv svar