En andra chans

Medlem
En andra chans

Jag spelade lite Path of Exile när det var färskt. Tyckte bra om det men tröttnade ganska fort av en stor anledning: de välkända desync-problemen. Det är helt enkelt inte kul att spela när man hoppar runt på skärmen som en fjäder med ADHD och blir ihjälslagen av fiender som du trodde att du sprungit ifrån. Från och till har jag googlat lite om spelet för att se om de hittat någon lösning, men samtliga rapporter har pekat på att problemet fortfarande är kvar. Fick för ett tag sen höra att den nya expansionen, The Awakening, skulle lösa det med ny nätverkskod. Idag tog jag mina första steg i Wraeclast på länge och kan direkt meddela att både desync och ping spikes är som bortblåsta, åtminstone för mig.

Så spelet ska få en andra chans. Förra gången tog jag mig till level 38 med min ranger innan jag gav upp. Eftersom det var så länge sen jag spelade hamnade den karaktären i soptunnan och en ny har påbörjats. Vi får se hur det går.

Ni som, liksom jag, gav upp på grund av de nätverkstekniska problemen borde prova igen. Spelet har slipats och fungerar mycket bättre än vid release. Ge det en ny chans. Det är ju trots allt gratis. Och gratis är (som alla vet) gott.

#blogg

Medlem
En andra chans

Jag spelade genom spelet med en karaktär när det var nytt och testade lite andra med, så jag har ett par st "halva", typ level 20. Slutade spela eftersom jag tröttnat på världen, men även jag startade en ny nu för några veckor sedan, mest för att vi skulle spela på jobbet, typ lite som research, vad glad jag blev när jag såg lite senare att det kommer en expansion med en ny värld med!

Är på semester nu, men det blir åter slakt nu på måndag, tror jag, ett quest i taget på lunch =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar