Lite äldre

Flakmonkey
Lite äldre

Så har det då gått ett år sedan senaste gången man inte fick spel i födelsedagspresent. Vad jag kan minnas har det legat alltid på toppen av min önskelista och förutom ett par gånger har jag blivit gruvligt besviken. De spel jag kan minnas att jag fått är "Gold, Silver, Bronze" (en samling med Epyx * Games-spel) till Commodore 64 och NHLPA Hockey till Mega Drive. Mina föräldrar tyckte helt enkelt att jag kunde fixa dem på egen hand, vilket jag såhär i efterhand både förstår och uppskattar.

Hursom så har jag alltså fyllt år idag och är därmed närmare 40 än 30. Har under dagen fått frågor om hur det känns och det enda jag kan säga om det är att jag inte riktigt vet. Jag skulle ljuga rakt upp och ner om jag sa att det kändes hur bra som helst. Jag tror nog att de flesta av oss skulle vilja vara "unga" lite längre än vad vi är. Speciellt om man trots all trivs väldigt bra med den man är och var man är i livet. Det är ju ett steg mot slutet på den tillvaron så att säga. Nu behöver ju inte det innebära att nästa steg i livet blir sämre, men samtidigt så vet man ju inte om det blir bättre eller ens lika bra, så varför chansa? Ungefär som att det är svårt att pröva på någon ny pizza när man hittat den man gillar. Man vill ju inte riskera att få en pizza som inte är lika god som det säkra valet.

Samtidigt så kan jag verkligen inte påstå att jag får någon form av ångest över det här med att bli äldre och närma sig 40-sträcket. Jag trivs som sagt väldigt bra med livet. Visst finns det saker att förbättra men det är inget som åldern hindrar mig från att jobba på. Just det där att jag inte känner att åldern hindrar mig från att utvecklas är nog nyckeln. Hade jag känt att "allt" verkligen bara kunde gå utför från där jag är just nu, ja då hade det varit svårt att inte tycka att det är jävligt jobbigt att bli äldre.

Jag har också fått lite tillfälle att tänka igenom vad det egentligen är som hänt det senaste året och det har såklart varit lite av en berg och dalbana som livet alltid är. Lägenhetsköpen tillsammans med sambon är givetvis det största som hänt och där kan jag inte vara annat än supernöjd. Vi trivs otroligt bra och det vi kommer trivas bra här så länge vi nu kommer bo här. Ingen garanti för det såklart, men jag har otroligt svårt att se vad som skulle få det att ändras.

Annars har det inte skett några jätteförändringar faktiskt utan livet tuffar på. Det låter kanske inte så spännande men ibland behöver det inte vara det för att vara bra. Det är umgänge med familj och vänner, jobb, träning och sen gaming och andra hobbys. Just gamingen har glädjande nog fått sig ett uppsving det senaste året. Jag vet inte riktigt varför men det jag har lagt ner mer tid på spelande det här året än vad jag gjort de 5-6 innan det. Det råder emellertid inte några större tvivel kring vad det är som jag prioriterat bort och det är TV-tittande. Ingen större förlust alltså

Frågan är då vad man ska göra under det kommande året? Jag vill nog fortsätta på den inslagna vägen men höja kvaliteten på det säg att säga. Dra ner på det som i efterhand känns som slöseri med tid. Det lustiga är ju att jag redan innan vet om att jag kommer tycka att det är slöseri men ändå gör jag det. Ofta handlar det om att jag funderar på att göra saker istället för att göra det. Inget unikt problem skulle jag tro, men jag har länge känt att om jag bara gör 7% av det jag tänker att jag borde göra men inte gör så skulle livet vara bra mycket mer givande.

Får se hur det går med det. Just nu är det däremot dags att sova. Det är faktiskt på min lista över saker att bli bättre på. Sov ordentligt. Det är inte slöseri med tid att sova, åtminstone inte om det handlar om att sova 7-8 timmar istället för 5-6. Du kommer visserligen ha färre vakna timmar, men du har bättre förutsättningar för att utnyttja dem ordentligt om du är utvilad. Det är i varje fall min teori

#blogg

Lite äldre

Livskvalité är allt det som ger en mening och glädje, det verkar som om du har hittat en perfekt balans.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du ska inte fira med att köpa en Commodore då?

http://www.wired.com/2015/07/commodore-smartphone/

Flakmonkey
Skrivet av walter_iego:

Livskvalité är allt det som ger en mening och glädje, det verkar som om du har hittat en perfekt balans.

Perfekt skulle jag inte påstå, för då finns det ju ingenting som kan bli bättre och det finns det alltid. Jag är dock den första att erkänna att det är en bra balans och jag är väldigt lyckligt lottad. Gillar förresten inte ordet uttrycket lyckligt lottad eftersom det insinuerar att det bara handlar om tur och det gör det verkligen inte. Blod, svett, tårar, intelligens, påpasslighet och en massa andra saker blandat med tur är nyckeln

Skrivet av BeeJac:

Du ska inte fira med att köpa en Commodore då?

http://www.wired.com/2015/07/commodore-smartphone/

Man blir ju rätt sugen faktiskt... men telefonen måste förstås vara bra också. Att köpa något som en telefon på enbart nostalgi eller utseende känns lite riskabelt

1
Skriv svar