Cartoons & Rock n' Roll - The Beatles.

Cartoons & Rock n' Roll - The Beatles.

Lite TV-historia och rolig kuriosa för dig din mamma och pappa, kul för hela familjen helt enkelt.

Detta var faktiskt den första veckoliga tecknade tv serien som baserades på riktiga levande människor. Kom ihåg det. Jag menar, det är därför detta är Tv-historia.

"The Beatles", tv serie från 1965 och en del av vad som kallas "saturdaymorning Cartoons".
Målet var att ett nytt avsnitt skulle ha premiär varje vecka och föreställde Alla fyra bandmedlemmar i korta äventyr som baserades på Beatles sånger, även om bandet själva inte hade något med programmet att göra förutom att att deras musik spelades i sin helhet i avsnitten med samma namn.
Rösterna gjordes av två amerikanska skådespelare som gjorde sitt bästa för att härma föregångarna.

Meningen var att rida på The Beatles framgångar och även introducera små barn till deras fanskaror, man behöver ju inte påpeka att The Beatles var stora och fortfarande ses som ett av de mest populära banden någonsin, likt Elvis så hjälpte TV mediet till att bre på detta med att visa hjältarna i ett visst sken. Kanske meningslöst att påpeka att serien blev en stor Hit .

Beatles medlemmarna själva gillade inte serien först, Lennon kommenterade på serien 1972, "I still get a blast out of watching the Beatles cartoons on TV." och 1999 sa Harrison "I always kind of liked [the cartoons]. They were so bad or silly that they were good, if you know what I mean. And I think the passage of time might make them more fun now."
Citat källa: Wikipedia.

Så ställ fram en extra stol framför datorn eller gör plats i soffan och ropa etfer morsan och farsan, förutsatt att de gillade the beatles back then, eller nu.

Personligen ser jag på serien som en elaborerad Musikvideo. Inte helt fel ute vill jag påstå. But i like it.

The Beatles: Penny Lane

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar