Går tillbaka

Medlem
Går tillbaka

Det är lite dött just nu med spel, så jag började gå tillbaka till lite äldre spel.

Just nu spelar jag Far Cry 4 igen, det är inte världens bästa story, dock världens bästa röstskådespelare i den. Men gameplayet är sjukt underbart och det är så roligt att se saker som alltid är nytt. Det händer alltid så konstiga saker runtom en, att det känns som en ny upplevelse, fast du redan upplevt spelet innan.

Sedan har jag börjat spelat Bioshock igen, det är fortfarande sjukt läskigt i vissa situationer. Fast grafiken kanske inte är den bästa, dock har den vissa stunder den lyser. Så är detta ett spel som skapar mystik, som skapar en stämning som många spel saknar. Det är ett gammalt spel, men det är så underbart gjort. Att det aldrig kan bli dåligt, spelar ingen roll hur många år som går.

Sedan lirar jag MP i Cod AW, det är kul i stunder och beroendeframkallande, det kan bli lätt frustrerande med all delay.
Det förstör så hemskt mycket för mig. Jag vill ha en ärlig chans, inte en chans för att jag har snabbare internet, eller att jag bor närmare servern.
Sedan kollade jag på en kille som heter bdobbinsFTW på youtube, där han visade saker, som jag inte ens visste om. Det fick mig att bli lite mindre intresserad av Cod BO 3.
Om det är sant att det ligger saker i själva spelmotorn som orsakar lagg, då är BO3 det sista spelet för mig i den serien.

Hörlurar

Har sedan köpt mig ett par nya hörlurar igen, dessa är Astro A50 Halo Edition. Dessa är så underbara, de har ett perfekt ljud, sköna som satan och sedan temat är perfekt. Folk som känner mig, vet hur mycket jag älskar att köpa och inhandla hörlurar, ett tag hade jag ungefär 25 olika former av hörlurar, varav 10 var spelhörlurar.
Så ljudet är väldigt viktigt för mig, både när jag spelar / musik eller film. Så därav har jag alltid haft olika hörlurar till olika situationer.

#blogg

Inaktiv
Går tillbaka

Vilken/vilka plattform spelar du på? Jag har nyligen börjat spela Wolfenstein New Order på XBONE och tycker det är riktigt bra! Karaktären man spelar har faktiskt intressanta inslag och är inte bara en annan hårdhudat mördarmaskin som varken säger eller tänker något. Väldigt bra sekvenser och storyn är inte dålig i min mening.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vilken/vilka plattform spelar du på? Jag har nyligen börjat spela Wolfenstein New Order på XBONE och tycker det är riktigt bra! Karaktären man spelar har faktiskt intressanta inslag och är inte bara en annan hårdhudat mördarmaskin som varken säger eller tänker något. Väldigt bra sekvenser och storyn är inte dålig i min mening.

Jag spelar på xbone,ps4, wiiu och pc^^ jo jag gillar det spelet med och storyn är väldigt intressant. Du borde spela old blood efter. Det är väldigt intressant och helt klart värt 199kr ^^

Inaktiv
Skrivet av EpicGoblin:

Jag spelar på xbone,ps4, wiiu och pc^^ jo jag gillar det spelet med och storyn är väldigt intressant. Du borde spela old blood efter. Det är väldigt intressant och helt klart värt 199kr ^^

Det kommer jag absolut göra. En av de jag bor med köpte nyss båda för ca 500 kr så jag har lånat New Order så det blir att låna Old Blood efter. Jag gillade första Bioshock och har spelat ca halva Infinite vilket också var en bra skjutare med en tillräckligt intressant story och som vanligt fascinerade värld dom byggt upp för spelaren att utforska.

Jag njuter för fulla muggar av Ziggurat. Snabbt, retro och rougelike. Kolla in det kanske?

[https://www.youtube.com/watch?v=Nf126y444FU]


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag njuter för fulla muggar av Ziggurat. Snabbt, retro och rougelike. Kolla in det kanske?

[https://www.youtube.com/watch?v=Nf126y444FU]

Har tänkt köpa detta faktiskt. Såg när TB spelade igenom det ^^ ser väldigt beroendeframkallande och roligt ut.

Jag tycker det känns härligt retro, vet inte vad TB tycker, kollar aldrig på hans videor, tycker helt enkelt inte om honom, lite för dryg och vi kommer inte alltid överens.
Jag såg Jim Sterling spela en alfa för ungefär ett år sedan och vart sugen redan då, men jag kom helt enkelt inte igång och sen glömde man bort spelet.

Men nu lirar man för fullt. Riktigt kul. prova prova!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar