Yoga-gamer

Flakmonkey
Yoga-gamer

Nja något variant av Yoga-girl kommer man nog aldrig bli men jag är nog lite frälst iaf, jag har ju köpt min egen matta, och kan verkligen rekommendera alla att pröva på yoga. Speciellt om man som jag gått runt och funderat på det och tänkt att det nog skulle vara bra för mig.

För det har man ju gjort. Varje gång man försökt göra något som är åtminstone lite halvsmidigt så har man känt att det här inte kan vara riktigt rätt. När det stramar åt utan bara helvete när man böjer sig framåt med raka ben för att försöka nå golvet och det ändå är 2-3 decimeter kvar till golvet med fingerspetsarna. Nu efter bara ett par veckor och en handfull yoga-pass här hemmavid så kan jag faktiskt nudda golvet. Det ser inte så snyggt ut såklart och jag har nog en rejäl bit kvar innan handflatorna är nere i golvet, men det går verkligen åt rätt håll och det känns verkligen som en positiv boost. Lite som när man började springa och märkte att konditionen kom allt mer.

Så ta och pröva på det vettja. Tror faktiskt att det är ännu bättre för "oss" som nog ändå spenderar mer tid stillasittandes framför en skärm än många andra. Det är inte fjantigt, det behöver inte vara "flummigt"" och det kan faktiskt vara fantastiskt jobbigt också om man vill det. Ett annat plus är ju att det går att göra i hemmet också. I dessa Youtube och app-tider har man alla lärare man någonsin behöver en knapptryckning eller swipe bort.

#blogg

phi
Medlem
Yoga-gamer

Jag testade yoga ett par gånger med exet med den enda intentionen att kunna utföra auto-fellatio i slutänden.

Men ja, jag gav väl upp den idén ganska snabbt och satt mest och kollade på när hon yogade själv där på golvet iklädd i sina yogapants.

Det funkade det också.

1
Skriv svar