You pay now!

Medlem
You pay now!

(Det får bli ett kort inlägg idag, innan jag åker till jobbet.)

Varje gång mikrotransaktioner förekommer i ett fullprisspel så dör en älva, eller kanske en kattunge om du inte tror på älvor.

Konami ska tydligen utvidga sin verksamhet och börja sälja försäkringar:
http://www.eurogamer.net/articles/2015-10-06-metal-gear-solid...

Ska man skapa ett onlinespel (oavsett genre och typ) så ska det naturligtvis byggas runt tävlingsmomentet, som måste vara lagom utmanande och lika belönande. Det är tävlingen med och mot andra som gör att vi söker oss online för att spela. Tävling handlar om risk-reward; ska jag riskera något för den potentiella belöningen? Genom att sälja den här försäkringen så tar Konami bort en stor del av risken, men självklart kommer folk att nappa på det här. Det finns alltid personer i onlinespel som bara är intresserade av reward-delen och som är beredda att betala för det. Försäkringen är just det, en försäkring. Du måste fortfarande spela för att få något, men du riskerar inget själv. Det blir alltså mer som ett offlinespel, eftersom du inte tävlar med motståndaren om resurser för du får ju bara nya så fort någon stjäl av dig. Personligen tror jag att man får en sämre onlineupplevelse av det här, men det är självklart upp till var och en att avgöra.

Själv spelar jag inte MGS5, så jag uttalar mig inte om spelet i sig. Jag är mer fundersam över mikrotransaktioner i fullprisspel och hur det påverkar spelglädjen.

#blogg

Medlem
You pay now!

Är som många andra onlinespel där du kan köpa mynt/guld för riktiga pengar för att snabba upp processen.

Om du inte vill grinda kan du precis som i Hearthstone köpa för riktiga pengar.

Måste också tänka på att spelet i första hand är single player med en kampanj som håller i 150 timmar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar