Ärkefienden Messerschmitt Bf 109

Medlem
Ärkefienden Messerschmitt Bf 109

Den första gamla "rekord-videon" kom ur en mixad match, med spelare i både tanks och flygplan. Matchen avgörs till största del vad som händer på marken, och det mest gäller att ge understöd bomba motståndarens tanks eller skjuta ner bombplan. Varje spelare har 2 spawns tror jag, men i och med att Harry bara flyger, så har han bara en. Det kan ju kanske förklara varför man kanske lite oftare möter en del piloter som inte är så jättebra, eftersom dom är vana vid att bara köra tanks, vilket också kan förklara varför det gick så bra som det gjorde för Harry.

Det intressanta med med mixade matcher är också att man inte har någon markör för allierade vilket gör att man visuellt måste identifiera fiendeplan och tanks, vilket inte är helt lätt. Men det är kul, det gör också att det känns ännu mer på riktigt. Harry har lärt sig identifiera stukas, tyska bombplan med fast landningsställ. Bombplan har som bekant skyttar baktill, å om dom börjar skjuta som kan man ju utgå från att det är ett fiendeplan. Bf109 är lite svårare man måste komma närmare för att se den rakare silhuetten eller korset på vingarna. Annars kan det ju vara en rysk Yak. Att skjuta ner kompisar är lätt hänt - som visas i videon "The forgotten plane". Då blir man ledsen.

Jag ägnade mkt tid med redigering av denna videon, men såhär i efterhand är den väl mastig med sina 17 min, och inte så bra, särkilt för den normalt otåliga youtubaren å icke-flygintresserade. Poängen är väl att den visar både hur Harry's ärkefiende-plan, en bf 109 inte ska flygas, och hur den ska flygas.

Den andra delen, från 10 min in, är roligast - en katt och råtta lek, där Harry är råttan som försöker undvika tyskens attacker och nypa tillbaks med blandat resultat. Svårt att bryta den gamla vanan att avsluta matcherna i bitar nere på marken.

#blogg

1
Skriv svar