Mina Mario Maker Skapelser!

Medlem
Mina Mario Maker Skapelser!

Har blivit smått besatt av Mario Maker sen jag köpte, har idag gått i taket på hur många banor man kan ladda upp, så i hopp av att någon kanske vill ge mig en stjärna tänkte jag dela mina skapelser här med en liten kort beskrivning av varje bana!

Precision Makes Perfection
80FA-0000-008D-4887
New Super Mario Bros U

Den första banan jag någonsin gjorde, kräver extrem precision och är riktigt jävlig, hittills har ingen klarat den.

Svårighetsgrad: 9/10
Pro tip: Snurren du kan göra i luften är din bästa vän.

Stop that shell!!
F498-0000-0090-0FC5
Super Mario Bros

Enkelt direktiv, svårt att utföra, du ska skicka iväg skalet längst uppe på banan sedan springa ikapp det från undersidan för att kunna få tag i svampen som ligger i blocken i mitten.

Svårighetsgrad: 8/10
Pro tip: Du måste komma dig iväg så fort skalet åker iväg, fastnar du i nån sekund så är det kört.

Good 'ol Underground Level
3116-0000-009B-ECE3
Super Mario Bros

Här försökte jag göra en lite enklare bana, med lite småkluriga problem men inget omöjligt. Hittills min mest "Star:ade" bana.

Svårighetsgrad: 4/10
Pro tip: Finns en hemlig väg direkt i början.

Fly on the wings of love
399B-0000-00AD-D898
Super Mario World

Väldigt kort liten bana, första hindret testar din förmåga med fjädern, beroende på hur duktig du är så får du antingen den lättare eller svårare vägen.

Svårighetsgrad: 6/10
Pro tip: Banan har 3 olika sätt att klara den på, hittar du alla?

Tricky Walls
2119-0000-00B1-DC5B
New Super Mario Bros U

En väldigt svår bana som testar din förmåga med walljumping, hittills obesegrad bana.

Svårighetsgrad: 9/10
Pro tip: Hoppa på sista möjliga pixeln och använd luftspinnen för att ta dig förbi första hindret.

Advent-shoe-re...?
134A-0000-00B2-7EE2
Super Mario Bros 3

Vad som började som en bana med enbart kul sightseeing blev snabbt till någon slags samhällspolitisk kritik ... Jag vet inte ens själv.

Svårighetsgrad: 2/10
Pro tip: Tro inte på allt.

Unfair: The Level
633B-0000-00B5-7D0D
Super Mario Bros 3

Den svåraste banan jag gjort hittills, när jag själv testkör denna så klarar jag den med bara någon hundradels sekund kvar, den här är ond!

Svårighetsgrad: 10/10
Pro tip: Du kommer aldrig hinna på löpbandet

Airship Infiltrator
4E7F-0000-00B8-D763
Super Mario World

På den här banan så hoppar man runt på luftskepp och kliver in på insidan av dom via rör, insidan är sin egen lilla "bana", tycker den här banan blev riktigt kul.

Svårighetsgrad: 6/10
Pro tip: Försök behålla fjädern hela vägen till slutet, då tar du dig till målet snabbare!

Icy What You Did There
ABCF-0000-00BC-6CCD
New Super Mario World

Is, massor med is, lite olika utmaningar med isplattformar som underlag, utmanande men icket omöjlig!

Svårighetsgrad: 8/10
Pro tip: Använd snurren för att studsa på twompen

Di-Mansions
3709-0000-00C2-3414
Super Mario Bros 3

Senaste tillskottet i min katalog, helt klart den bana som tog mig längst tid att göra! Gimmicken är att du kan använda rören för att komma till en alternativ dimension av samma bana. Är fruktansvärt stolt över denna, inte heller så svår bana så den här tycker jag alla kan prova!

Svårighetsgrad: 4/10
Pro tip: Varje nytt rum kräver oftast att du byter dimension för att ta dig till nästa.

Hittar ni någon ni gillar så kan ni gärna lägga en liten stjärna!

#blogg

Medlem
Mina Mario Maker Skapelser!

Cool. Ska lira dem när jag har tid - har lagt till dig på following så ser redan allt dock

Jag tyckte inte alls Good Ol' Underground level var enkel, det var ändå så man var tvungen att tänka igenom varje moment av banan. Men jag gillar alla dina banor hittills, de är bra genomtänkta

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Cool. Ska lira dem när jag har tid - har lagt till dig på following så ser redan allt dock

Jag tyckte inte alls Good Ol' Underground level var enkel, det var ändå så man var tvungen att tänka igenom varje moment av banan. Men jag gillar alla dina banor hittills, de är bra genomtänkta

Jag räknar svårighet lite mer på teknik än tänkande, tycker den banan var ganska simpel när det kommer till utförande

Men säger man Mario eller Märio?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar