Rayman Legends avklarat

Flakmonkey
Rayman Legends avklarat

Tror inte att alla skulle hålla med om att jag klarat #Rayman Legends men eftersom jag nu tagit mig igenom spelets "story" och eftertexterna har rullat så har jag passerat min egna gräns för vad som ska räknas som klart. Detta innebär att jag har en hel del utmaningar kvar samt några Origins-banor men et är ju enbart något positivt eftersom spelet är såpass kul som det faktiskt är.

Eftersom det redan finns en ypperlig recension här på FZ ska jag inte gå igenom spelet i någon djupare drag utan bara säga vad jag tycker Ancels plattformare. Så vad är då det? Jo jag tycker väldigt väldigt bra om det. Det är inte samma omvälvande upplevelse som Origins men som spel betraktat är det verkligen inte sämre. Visuellt godis från första sekund och en härligt oseriös stämning som kanske inte lockar fram skratt men i varje fall åtskilliga leenden.
[video=14509]
Somliga tycker att styrningen är "flytig" och jo det är den. Speciellt om du jämför den med den typ av precision som du har i exempelvis Super Meat Boy. Rayman är emellertid inte någon köttpojke utan något helt annat och jag tycker personligen att det skulle vara opassande med en alltför direkt, eller tight om du så vill, kontroll i ett Rayman-spel. Det är ett designval helt enkelt och antingen så gillar du det eller så gör du det inte.

Jag nämnde att jag har en hel del kvar att göra trots att jag klarar det och det beror på att Legends är fullproppat med extrabanor, utmaningar och prylar för alla samlingsgalningar. Du låser ständigt upp nya saker och på regelbunden basis kommer det onlineutmaningar där du ska ta dig igenom banor så snabbt som möjligt och på så vis komma så högt upp som möjligt på diverse rakninglistor. Jag brukar inte ha något större intresse av att nöta ett spel när jag väl klarat det, men jag tror faktiskt att jag kommer fortsätta spela Legends även efter att jag skrivit det här. Det om något är ett gott betyg, åtminstone om det kommer från mig

#blogg

Medlem
Rayman Legends avklarat

Körde du det på PS Vita? Hur flyter det på där?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hur hittar du tid att spela genom alla spel du spelar, visst gamla konsolspel är ofta korta, men ändå.

Har funderat på att börja planera mitt liv rigoröst, har väldigt mycket jobb, samtidigt som jag spelar squash och även fotboll, men jag tänker att om jag skippar ner på lite slösurf eller bara annat slött så kanske man kan beta av spel på det sättet du gör?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey
Skrivet av Puscifer:

Körde du det på PS Vita? Hur flyter det på där?

Spelade på PS4 så ingen koll på PSVita-flytet, men ska man lita på det som står online så ska Vita-varianten ha bra framerate.

Skrivet av Hipshot:

Hur hittar du tid att spela genom alla spel du spelar, visst gamla konsolspel är ofta korta, men ändå.

Har funderat på att börja planera mitt liv rigoröst, har väldigt mycket jobb, samtidigt som jag spelar squash och även fotboll, men jag tänker att om jag skippar ner på lite slösurf eller bara annat slött så kanske man kan beta av spel på det sättet du gör?

Jag har också gott om aktiviteter som tar tid såsom en sambo, jobb, vänner, träning i olika former, landställe, etc etc så jag tror inte att jag har mer tid att spela än någon annan i min situation. Det enda jag saknar som skulle vara en tidstjuv (om man nu ska kalla det för det) är ju barn. Skulle jag ha det så skulle jag nog fått kapa bort lite andra saker för att hinna spela. Dock så finns det ett antal orsaker till att jag trots allt klarar en hel del spel:

1. Jag väljer spel som inte är evighetsspel. Spel utan slut kan ju såklart vara kul, men jag insåg för några år sedan att om jag spelar Civ eller Unreal Tournament en massa så kommer jag inte ha tid för en massa andra härliga upplevelser. Så då gjorde jag ett val.
2. När jag väl väljer ett spel så är det det jag spelar på den konsolen. Samma sak här som med punkt 1. Tidigare började jag spela sjuttioelva spel samtidigt vilket gjorde att jag inte klarade något vilket i det långa loppet faktiskt var lite trist.
3. Jag har alltid spel att lira på bärbara konsoler. När livet är som det är med resor till och från jobb, till och från landsställe, etc etc så är bärbart spelande ett jättebra alternativ. Finns enormt många bra spel på Sony och Nintendos bärbara.
4. Jag planerar tiden. Kan låta trist, men jag kan planera in speltiden precis på samma sätt som jag bokar in att träffa kompisar, träna eller göra något annat. Självklart är det en del "spontanspelande" också, men jag planerar mer än tidigare.
5. Jag sovar inte så jättemycket på helger. Nu är det inte enbart pga att få spela så mycket, men det är ju lätt att räkna ut att du inte hinner med lika mycket om du sover 12 timmar på en helg jämfört med om du sover 7 timmar. Det är 10 timmar per helg som du kan lägga på något kul. Det är ju bara en prioritering,men jag lägger hellre ner mer tid på att göra något kul än att ligga i sängen och dra mig.
6. Slösurfande/slötittande görs under tiden eller inte alls. Lagt ner kopiösa mängder tid på att meningslösa saker som inte ger mig någonting. Nu kanske spelande kan klassas in i den kategorin också men men Igår när jag klarade Rayman tittade jag tex samtidigt på Premier League på paddan. Det går såklart inte för alla spel, men det fungerar i många spel, speciellt där det är en del laddningstider och annat som är outnyttjad tid.

Så det var väl mina "knep"

1
Skriv svar