Shadowrun returns / tankar

Medlem
Shadowrun returns / tankar

Detta spelet har fångat mitt intresse medans jag väntar på Cod bo3 och FO4.

Jag älskar hur grafiken är, hur karaktärerna är intressanta att lyssna på och att du kan välja vad du vill svara. Sedan älskar jag när man kan skapa sin egna karaktär och forma den till sitt egna tycke.

När jag var mindre kunde jag aldrig se det roliga i såna här spel, då jag tyckte det var för mycket att hålla reda på och sedan var det inte bara skjuta som gällde. Utan en mer lugn och taktiskt perspektiv på dessa spel.
Men ju äldre jag blir, desto mer kan jag uppskatta dessa spel. Där man måste använda sin hjärna för att kunna åstadkomma något. Där man inte kan rusa in som en huvudlös tupp och tro att man kommer klara det.

Såna spel har hjälpt mig mycket när jag spelar skjutspel, så som Cod, där jag aldrig tänkte när jag spelade. Utan jag bara sprang och sköt på allt som rörde på sig.
Men nu tänker jag alltid steget före min motståndare. försöker läsa var denne kommer göra och var hen kommer springa någonstans.
Jag älskar kill confirmed i dessa spelen, där jag nu använder id-brickorna som lockbete mot mina moståndare, så man får två på en smäll. Aldrig rusa in när man ser någon, alltid tänka att de springer i par.

Dessa spel har inte bara utvecklat mitt sätt att tänka, utan mitt sätta att skriva.
Att försöka skapa något som drar in en i texten jag skrivit, utan att man själv kanske märker av det.
Där det kan stå massa fakta som inte är intressant. Men samtidigt är det så bra skrivet, att man glömmer bort det. Att man låter sig fångas in i själva handlingen och personens tankar, så man själv glider iväg i sina egna.

Så bara att tacka för dessa spel och de som skapar underhållande spel med djup i sig.

#blogg

1
Skriv svar