Puscifer - Grand Canyon

Medlem
Puscifer - Grand Canyon

Nu är det viktiga nyheter. Världens bästa band av alla band med samma namn, släpper nytt album den 30:e Oktober. Jag pratar såklart om James Maynard Keenan och hans projekt Puscifer, som släpper "Money Shot", vilket blir det tredje(?) fullängdsalbumet från gruppen. Keenan spelar med både Tool och Puscifer i anslutning till releasen, på Monster Mash Music Festival i Tempe, Arizona (som undertecknad missar med en hårsmån dessvärre). Vad albumet anbelangar är jag inte orolig, då allt karln rör blir till guld. Kan även rekommendera en intervju som nyligen gjordes av AZCentral, har bjussat på länk nedan. I den intervjun, som är oväntat insiktsfull, får vi lite kuriosa om dagens låt och låtskrivaren i allmänhet.

Intervju: http://www.azcentral.com/story/entertainment/music/2015/10/23...

#blogg

Puscifer - Grand Canyon

Nice


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Nice

Mysigt avbrott från all dödsmetal kan vara skönt i några sekunder.

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Nice

Mysigt avbrott från all dödsmetal kan vara skönt i några sekunder.

Själv har det varit mycket Testament och Exodus här. Gamla goa' tider.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har suttit och räknat ner antalet dagar nu sedan några månader tillbaka.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Själv har det varit mycket Testament och Exodus här. Gamla goa' tider.

Lyssnade mycket på Testament för en månad sen, nu är det lite blandat Mastodon/Periphery som brukar snurra.

Skrivet av Puscifer:

Jag har suttit och räknat ner antalet dagar nu sedan några månader tillbaka.

Vad har du för favoriter på de tidigare albumen?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Puscifer:

Jag har suttit och räknat ner antalet dagar nu sedan några månader tillbaka.

Vad har du för favoriter på de tidigare albumen?

The Mission "M Is For Milla Mix" ligger mig särskilt nära hjärtat eftersom jag alltid varit lite småförälskad i Milla Jovovich som sjunger i den låten. Det blir lite av en drömkombination för min del. Utöver den låten gillar jag även Man Overboard, Indigo Children, The Humbling River, Queen B, och Conditions of My Parole.

Sedan är ju hela V Is For Vagina-albumet helt fantastiskt.

EDIT: Åh, och Toma är riktigt ball också!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Puscifer:

Jag har suttit och räknat ner antalet dagar nu sedan några månader tillbaka.

Vad har du för favoriter på de tidigare albumen?

The Mission "M Is For Milla Mix" ligger mig särskilt nära hjärtat eftersom jag alltid varit lite småförälskad i Milla Jovovich som sjunger i den låten. Det blir lite av en drömkombination för min del. Utöver den låten gillar jag även Man Overboard, Indigo Children, The Humbling River, Queen B, och Conditions of My Parole.

Sedan är ju hela V Is For Vagina-albumet helt fantastiskt.

EDIT: Åh, och Toma är riktigt ball också!

Bra skit! Mina personliga favoriter (förutom Grand Canyon nyligen) är Man Overboard, Momma Sed, Conditions of My Parole och Tiny Monsters. De flesta låtar är grymma dock.

Medlem
1
Skriv svar