1993 ett steg närmare release

Medlem
1993 ett steg närmare release

Mina vänner som sitter och jobbar med 1993 Space Machine har nu fått upp spelet på Steam. Det är inte lanserat, men det har en egen sida och det går bra att följa det och lägga det på önskelistan. Så gör gärna det.

1993 har en mycket speciell historia. Det är utvecklat 1993 och skulle lanseras på Commodore Amiga, men så blev det lite problem i gänget bestående av fyra personer och spelet kom aldrig ut. Det trots att det var typ 90% klart, men de sista kodraderna saknades.

Nu 22 år senare har halva gänget från förut bytt ut spelmotorn till en som funkar på dagens system. All grafik, musik och effekter är detsamma. Allt som syns är det samma, det är alltså spelet från 1993. Det som skiljer är det under huven, vilket vi inte märker något av.

Så kort och gott; Det är ett helt nytt gammalt spel. Det är inte gjort nu för att se retro ut, det är inte ett polerat gammalt spel. Det är ett gammalt spel som ser ut och spelar som det gjorde på den den tiden.

Titta på 1993 på Steam - lägg gärna på önskelistan >>

Jo. Marknadsbudgeten på 1993 räcker inte ens till en meny på McD, så sprid gärna steam-länken via dina sociala forum mm.

1993game.com är spelet hemsida >>

#blogg


signatur
Medlem
1993 ett steg närmare release

Nu hade jag inget ljud, men såg kul ut. Skall lägga till i listan så att man inte glömmer av det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Stort grattis till Steam-lanseringen.

Medlem

Ser ju ut som det kunde ha släpptes till Amiga, pass!

I kid, I kid.

säkert kil men..va tusan ripoff av R-type fett


signatur

New life, New hope

Medlem

Alla spel flög vänster till höger back then. Och R-Type var inte första spelet, så lite som att att säga att något är en kopia på Candy Crush. Men, jo, det är inte allt för olikt något ur den genren och tidsandan.

Jag tror personligen att multiplayer (på samma skärm) kommer att bli hur kul som helst. Har inte provat, men ser helt klart möjligheterna.


signatur
1
Skriv svar