Super Mario Land avklarat

Flakmonkey
Super Mario Land avklarat

Här kan man verkligen snacka om att vara "late to the party". Super Mario Land släpptes samtidigt som Game boyen dvs för 25 år sedan här i Europa, men faktum är att jag inte haft möjlighet att spela det förrän nu. Köpte min första Game Boy tidigare i år och gångerna jag haft möjlighet att spela på en innan dess kan räknas på en hand. Har visserligen ägt Game Boy Advanced som du ju kan spela Game Boy-spel på men skulle jag göra det när det fanns GBA-spel?

Så bättre sent än aldrig? Mja, jag är glad att jag har fått uppleva Super Mario Land eftersom det är en viktig del i spelhistorien men som spel betraktat är det inte mycket att hänga i julgranen. Det är kort (12 banor), inte vidare vackert och förutom shmup-banor (Mario har en ubåt och ett flygplan) bjuder det inte på mycket nytt. Ärligt talat är det i min mening bara Super Mario Bros light fast (mycket) sämre på i princip alla fronter.

Självklart beror det här till stor del på att det är ett lanseringsspel och när det kom var det få som störde sig på de tillkortakommanden som är uppenbara idag. Då var det fantastiskt att bara få spela ett Super Mario på en bärbar konsol. Här och nu är det emellertid inte särskilt imponerande och det är nu det bedöms.

Frågan är nu vad man ska spela härnäst för att blir övertygad om Game Boyens storhet? Kanske uppföljaren. Det ska visst vara ett rejält steg framåt.

#blogg

Medlem
Super Mario Land avklarat

True Lies! grym film, grymt game boy spel!
Annars så är super mario land 2 riktigt bra, även wario land är bra.

Medlem

2:an är massvis med gånger bättre

Moderator | Testpilot

Bara köra vidare Tillslut kommer du till Wario Land: Super Mario Land 3 vilket är ett av mina favoritspel!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Flakmonkey

Super Mario Land 2 har jag inte, men jag har wario land, antar att det inte spelar så stor roll om man lirar det först.

True Lies får jag spana in. Inga andra tips?

Medlem

Wario land 4 på GBA är riktigt skoj, även advance wars.

1
Skriv svar