Musik-Kalender [3rd] - #2

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #2

Dagens Lucka:

- SPELSOUNDTRACK -

Mega Man X3

"Mega Man!? Gjorde inte du Mega Man under 2012 kalendern, Luftman?" -Säger du kanske? (Ingen säger det) Men ja, jag var ack en sådan yngling då och hade inte så stor erfarenhet med serien, nu har jag faktiskt spelat igenom Mega Man X1 till X4 och är helt förälskad i X-serien, tycker personligen den är mycket bättre en "classic" Mega Man.

X3 fastnade jag väldigt starkt för, hade hört att det skulle vara det sämsta av "Snes-trilogin", men personligen så tyckte jag att det var bäst! Tyckte svårighetsgraden var mer lagom än föregångarna, då X1 var ganska enkelt (Utom Sigma) och X2 var väldigt svårt. X3 låg någonstans mellan dom i svårighetsgrad.

X3 blev portat till Playstation där det då fick nya cutscenes och nya remixer av soundtracket, då det inte längre behövde vara MIDI utan kunde ta vara på CD läsaren på PS-ettan.

Det är här jag återigen skall vara märklig, jag föredrar faktisk PS1-versionen av dom flesta låtarna! Vad jag kan läsa på Youtube-videos som jämför bägge "OST-arna" så verkar jag tillhöra minoriteten. Fler verkar gilla SNES-versionerna av låtarna och jag kan hålla med om att dom är riktigt bra. Men något med den högre kvalitén på "instrumenten" säljer hela paketet bättre tycker jag. Jämför själv!

SNES
PS1

Men trots kärleken till CD-versionen så var det en låt som blev styckad när den skars upp till fler bitar, nämligen:

Favorit:

Helt klart min favorit! Sådan bra energi i denna låt, även om den är någorlunda simpel jämfört med resten, kanske är därför jag gillar den?
När jag hör den så tänker jag direkt en riktigt fet powermetalgitarr som skriker ut tonerna, men det tyckte tydligen inte Capcom, för så här låter den i 32-bitar:

Fler Favoriter:

WHAT AM I FIGHTING FOOOOR!?

#blogg

1
Skriv svar