Tråkigheter blandat med roligheter

Medlem
Tråkigheter blandat med roligheter

Jag har inte skrivit på ett tag nu, då det hänt en tråkig sak i mitt privatliv. Som tagit mig väldigt hårt, något som ingen i min ålder borde få uppleva. Men som man inte kan göra något åt, för så är livet. Väldigt okontrollerbart och mystiskt. Men man måste gå vidare, fast det man mist är någon som alltid funnits där varje dag, någon som gjort min dag lättare och fylld med kärlek.
Men till det mer roliga och det som får mig att tänka på annat.

Spel är något som alltid funnits i mitt liv, det har fått många svåra stunder att bli mycket lättare. Så jag köpte mig en new 3ds med tre spel idag, dessa spel är Luigis mansion 2, Pokemon Alpha sapphire och Donkey kong country returns 3D.

Pokemon är pokemon, det är väldigt roligt. Det är precis som jag vill att de ska vara, de uppdateringar som gjorts är alltid positiva och förhöjer i alla fall min spelupplevelse. Fast spelen har samma koncept sedan jag var en liten pojke i tredje klass.

Donkey kong country returns 3D är ett sjukt härligt spel, tog mig direkt tillbaka till barndomen.
Musiken och atmosfären i spelet är precis som jag mindes det. Grafiken är lika färgstark som alltid och man blir beroende direkt.
Gillar faktiskt 3D effekten i detta spelet, vet inte om det beror på den nya konsolens 3D med hjälp av kameran.
För den första störde jag mig väldigt mycket på 3D effekterna, för de blev alltid suddigt för mina ögon.
Men än så länge är det ett mysigt spel, fast väldigt svårt, för mig i alla fall.

Sedan till det som fångade in mig direkt, Luigis mansion 2.

Detta spelet var jag lite skeptiskt till, då jag kände att jag kanske skulle tröttna snabbt. Sedan såg det lite barnsligt ut. Fånga spöken i Ghostbusters stil, fast i en Mario värld. Men jag har nog aldrig haft så fel om ett spel, det är hur kul som helst.

Det har en rolig story och en underbar grafik, med 3D effekten som faktiskt förhöjer spelet väldigt mycket.
Jag har suttit som fast klistrad för att hitta alla gems och små hemligheter som finns runtom. Gillar hur ljuset speglar sig i skärmen när man kollar med Luigi rakt mot en. Det är dessa små saker som gör detta spelet unikt, mot andra 3ds spel jag provat.
Det var lite dyrt för att vara två, snart tre år gammalt. Men helt klart värt varenda krona!
Jag har inte spelet 1an, läst att många gillade det spelet mer. Så hade gärna velat prova på det sen.

Sedan blir det att köpa lite fler Mario spel, Monster Hunter, Animal Crossing och Zelda spel, medan jag väntar på det jag helst vill ha.
Det är Yo Kai Watch, därför jag inhandlade en 3Ds igen.
Det spelet ser helt underbart ut och humorn passar mig perfekt. Ett ny tänk på det som Pokemon haft monopol på.
Är lite tråkigt att vi måste vänta på det, men den som väntar på något gott, får alltid vänta för länge.

#blogg

Medlem
Tråkigheter blandat med roligheter

Spel är ett fantastiskt sätt att ta sig igenom svåra perioder. Efterhand blir det lättare att bearbeta sorgen, och till sist en vacker dag skiner solen igen ska du se. Sköt om dig.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Vad som än hänt så glädjer det mig att spelen finns för oss när vi behöver dem!

Kämpa på.

1
Skriv svar