Retrofrossa!

Medlem
Retrofrossa!

Jag har under en längre tid spenderat min fria tid åt att surfa runt på forum och YouTube i jakt på spelmusik - och mycket av den musik jag har fastnat för har visat sig tillhöra de lite äldre spelen. Jag inledde min spelkarriär runt 1995, där första spelet var Warcraft (ja, ettan). Även om jag spelade SNES, Dreamcast, Sega Game Gear, Nintendo 64, och Playstation under min uppväxt var det oftast i skuggan av datorspelandet.

Jag har alltid varit lite smått avundsjuk på de som fått uppleva de så kallade "retroklassikerna", och jag känner att det tar emot lite att anse mig själv som spelintresserad trots att jag har gått miste om en sådan stor del av spelhistorian. Det är här trådrubriken kommer in: Retrofrossa!

Efter att ha fått inspiration av tidigare blogginlägg av Herr @Nosnos har jag äntligen beslutat att jag ska ta mig själv i kragen och spela igenom dessa retroklassiker. Först ut är Terranigma till SNES, som jag började spela redan igår kväll. Jag har lyssnat på musiken till detta spel ett otal gånger, så det vore trevligt att kunna sammankoppla det audiella intrycket med något lite mer konkret. Jag har spelat ungefär två timmar in i spelet så här långt, och är väldigt imponerad än så länge. Jag kommer att återkomma med ett blogginlägg för en lite med ingående sammanfattning av spelet när det är genomspelat.

En okammad bråkstake till protagonist från Terranigma.

Utöver Terranigma har jag även börjat jobba på en bucket list med spel jag vill spela igenom:
-Chrono Trigger
-Secret of Mana
-Secret of Evermore
-Illusion of Time
-Lufia
-Super Metroid
-Super Castlevania IV
-EarthBound

Jag tänkte börja med att beta av lite SNES-spel, då den plattformen intresserar mig mest just nu, så kom gärna med fler förslag som jag borde lägga till i listan.

#blogg


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar