Ta det lugnt med Steams nya "ta bort för alltid"-tjänst =)

Medlem
Ta det lugnt med Steams nya "ta bort för alltid"-tjänst =)

http://www.fz.se/bloggar/iegocentric/20151204/tack-steam <- Walters blogg, det var där det började.

Den där nya sjyssta funktionen att ta bort saker från sitt bibliotek - för alltid - tyckte jag var väldigt bra, har velat ha en sådan länge. Men, sedan när jag väl tänkte testa så kunde jag inte riktigt komma på vad för spel jag ville bli av med, krossa skivan som sagt, så jag tänkte att jag testar med Dota2, det är ändå gratis.

Det som tyvärr skedde när jag klickade på den där knappen att ta bort (Dota2), var att nästan alla mina Valvespel (inte HL12 och CS16) togs bort, alltså, L4D12, Portal12, CSS, CSG, CSCZ, mfl

Funktionen berättar nämligen inte vad exakt den kommer ta bort. Den frågade ju så klart om jag ville ta bort Dota2, men inte mer än detta, den glömde berätta att nästan alla mina andra Valvetitlar var kopplade till samma "key". Detta kom upp efter att olyckan var framme, då stod det vad jag hade tagit bort, inte titlarna men vad Dota2 var i för paket och då fattade jag.

---

Efter ett tag av "nu sitter jag jävligt lugnt i båten" så löste detta sig dock, fick tillbaka alla spelen, för tydligen så kan man återställa det där, genom att helt enkelt göra samma sak man gjorde när man tog bort spelet, fast man väljer i stället för "remove permanently" så tar man "restore previously removed". En funktion som är till för just detta, om man av misstag, eller om kontot blir stulet.

Som jag förstod det så var jag en av dom första detta skedde för och jag lät framföra att det kanske kunde vara bra om man såg exakt vad för paket, eller titlar som kommer påverkas. Sedan kan jag ju, helt personligen, tycka att det borde komma upp en till varningsruta eller liknande, gärna att man måste skriva in sin kod, för jag ser tyvärr fruktansvärd LAN-grief runt detta, folk som har kul och tar bort andras spel bara för att.

Jag kommer inte testa detta igen, för jag vet helt enkelt inte var vissa spel kommer från och hur dom är kopplade - dessutom, så vet jag inte ens vad jag skall ta bort, har 90% av spelen under hidden ändå så. En annan funktion som dom la till - för kanske 2 år sedan nu - så att man kan gömma undan spel.

#blogg


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Ta det lugnt med Steams nya "ta bort för alltid"-tjänst =)

Jag har plockat bort flera spel, men blev förvånad över att jag behövde ta bort L4D2 för att kunna ta bort L4D2 Beta t ex.

Är du säker på att det inte visades exakt vad du skulle förlora när du tog bort Dota 2?

Medlem

Borde lägga in funktion så man kan sälja vidare spelen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skönt att det fixade sig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Önskar jag hade portal 12 =( sitter fast med portal 11

Medlem
Skrivet av Mastermind530974:

Önskar jag hade portal 12 =( sitter fast med portal 11

=D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar