System Shock 3, en läskig tanke

Flakmonkey
System Shock 3, en läskig tanke

Skulle ett nytt System Shock vara på gång så vet jag inte riktigt vad jag skulle känna inför det. Få spel (om något) har påverkat mig så mycket som System Shock 2. Skulle jag vara tvungen att välja en singleplayer-upplevelse som den bästa så hade det blivit Looking Glass Studios klassiker. Därför är jag lite rädd inför tanken på en uppföljare. Risken för att jag blir besviken är ju överhängande. Samtidigt så är tanken på ett lika bra eller till och med bättre spel kittlande. Det skulle ju faktiskt bli det bästa spelet någonsin och även om det skulle bli någon klass sämre skulle det vara ett jävligt bra spel.

Antar att det är lite såhär fansen till Shenmue känner inför Shenmue 3. Skräckblandad förtjusning. Samtidigt så är det ju originalskaparen som ligger bakom den delen så där har man ju ändå någon form av försäkran om att idéerna kommer från samma fantastiska hjärna. Även om det självklart inte bara var en person som låg bakom allting.Här vet man ju ingenting än så länge, inte ens om det är sant att det kommer en ny del.

#blogg

Medlem
System Shock 3, en läskig tanke

http://www.othersidetease.com/strawberry.php

System Shock 3 utvecklas av OtherSide Entertainment som också arbetar på Ultima Ascendant vilket var en kickstarter kampanj, så antar system shock 3 också kommer hamna på kickstarter.

Vet inte vad jag ska känna för det här...

Skägg.
10 Chambers

Vi kommer snacka lite om remakes och uppföljare frånkopplade från originalet i morgondagens Fräcka Fredag.

Men rent spontant känns ju inte den studions särskilt förtråendeingivande.

Sen är det svårt med spel från den generationen att funka bra i dagens format. Som Doom. Jag vet inte om ett "snyggare Doom" är det jag vill ha. När grafiken var så pass enkel fick fanasin fylla i resten, vilket ingen mängd polygoner i världen kan konkurrera med.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi kommer snacka lite om remakes och uppföljare frånkopplade från originalet i morgondagens Fräcka Fredag.

Men rent spontant känns ju inte den studions särskilt förtråendeingivande.

Sen är det svårt med spel från den generationen att funka bra i dagens format. Som Doom. Jag vet inte om ett "snyggare Doom" är det jag vill ha. När grafiken var så pass enkel fick fanasin fylla i resten, vilket ingen mängd polygoner i världen kan konkurrera med.

Nej det hade ju känts bättre om någon annan studion legat bakom men jag hade varit orolig om någon annan än Looking Glass gjort det och det kommer ju aldrig hända

Håller med om att många spel från 80 och 90-talet inte fungerar så bra med nyrenoverad yta men tror att det har mer med spelmekaniken att göra än grafiken. Doom släpptes när FPS-genren var sprillans ny. Bara att det såg ut som det gjorde och var så brutalt räckte. Lägg på multiplayer på det och det var något vi inte hade sett förut. Jämför det mot dagens FPS och det är svårt att se hur det skulle klara sig utan att det görs om. Wolfenstein New Order visade att det går att förnya utan att tappa sin själ, något liknande skulle behöva ske med ett spel som Doom.

System Shock 2 tror inte jag är i riktigt samma kategori. Det gjorde saker som var före sin tid vilket gör att det skulle framstå som rätt komplext även mot moderna spel. Tyvärr var det nog just det som gjorde att det inte blev den stora hiten det förtjänade när det väl begav sig. Kanske är jag naiv pga min kärlek till spelet men jag tror faktiskt att System Shock 2 skulle stå sig bra efter en rejäl skönhetsoperation

Bioshock blev ett litet bevis på det tycker jag. Även om jag likt många andra fans av System Shock tyckte att de gick väl långt i sin "fördumning"

1
Skriv svar