Musik-Kalender [3rd] - #10

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #10

Dagens Lucka:

- SPELSOUNDTRACK -

Donkey Kong Country 3

Tillbaka till ljusare miljöer, bara jag som tycker det ser ut som hela spelet tar plats i Kanada? Tredje spelet i serien brukar vara det minst omtyckta av trilogin, men jag gillar det faktiskt bättre än tvåan. Kan vara den ljusare atmosfären och sättet kartan fungerar i detta spel. Det är inte utan sina problem dock, tror ingen gillar Kiddy Kong, många banor hakar upp sig på specifika gimmicks som ibland inte är så kul och så har det nog svagast soundtrack av alla Country-spelen. Ja, även Returns och Tropical Freeze.

Det är ju fortfarande otroligt bra, men det är inte mycket som faktiskt fastnar på samma sätt som musiken i de tidigare spelen. Kan det vara för att tidigare co-composer Eveline Fischer, som hjälpte med musiken på DKC1, nu skötte större delen av kompositionen? David Wise var fortfarande inblandad, men inte alls till lika stor del som föregångarna. På DKC 2 var han dessutom helt ensam bakom spakarna.

Vilket som så är det fortfarande ett bra soundtrack och det gör jobbet med att sätta stämningen i miljöerna. Lite tråkigt att avsluta DKC trilogin med en så negativ recension, men kom ihåg att jag tycker att alla tre spelen har fantastiskt bra musik och bör lyssnas igenom av alla!

Favorit:

Svårt att bestämma mig på den här, men tror vi kör på denna vinterbana just för att låten i sig känns kall. Bara att höra den så tänker jag mig en stilla dag i januari med 15 grader kallt ute, solsken och nyfallen snö. Och det är faktiskt exakt så banan ser ut i början, snyggt.

Fler Favoriter:

Fun Fact: Om sista låten här känns bekant så är det för att det är inspirerat av musiken man hör i slottet i Super Mario 64, DKC 3 släpptes väldigt nära releasen av Nintendo 64, Wrinkly sitter dessutom och spelar på just den konsolen ibland när du går in i save-grottan.

"And Now For Something Completely Different"

#blogg

1
Skriv svar