Våga vägra trailers

Flakmonkey
Våga vägra trailers

Det är såklart lättare sagt än gjort i dessa tider men jag tycker att fler borde våga vägra trailers. Jag har själv gjort det mer eller mindre aktivt (det är inte som att jag stänger av TV:n när det kommer en trailer under en reklamavbrott) sedan en tid tillbaka och jag har tex inte sett en enda filmsnutt från den nya Star Wars-filmen eller Uncharted 4. Nu vet jag ju inte om jag kommer ångra det efter att ha sett Star Wars-filmen eller spelat Uncharted 4 men hittills tycker jag att mitt val har berikat de spel jag lirat eller filmer jag sett..

Främsta orsaken till det är såklart att jag inte vet vad som kommer hända. Trailers har ju en tendens att avslöja (i mina ögon) på tok för mycket så när man väl lirar ett spel eller ser en film så känns det som att man redan upplevt det. Iom att du inte har sett något från det i förväg kan du faktiskt bli överraskad. Visserligen både negativt och positivt, men jag föredrar ändå det framför att veta vad som ska hända. Det är ju inte heller som att trailers visar upp de mest ointressanta delarna så risken för spoilers är överhängande.

Nu kommer det här såklart med vissa risker. Att se trailers kan ju ge en väldigt bra vink om det här är något du kommer gilla. Därför kan det ju vara bra att nöja sig med att hålla sig borta från trailers till saker du redan är säker på att du kommer se eller spela. Både Star Wars-filmen och Uncharted 4 är ju sådana saker, åtminstone för mig. Vill du inte se några trailers så finns det ett enkelt sätt att undvika ett köp av grisen i säcken - köp inte på dag ett utan vänta lite. Då har du kunnat läsa dig till om det är värt att lägga pengarna på och om det är ett spel du är ute efter så har du även möjlighet att spar en massa pengar eftersom spel har en tendens att droppa i pris rätt fort. Om de inte ges ut av Nintendo förstås.

#blogg

Medlem
Våga vägra trailers

Känner den senaste Batman vs Superman-trailern är ett väldigt bra exempel på varför man ska skippa trailers... all lust dog för att se filmen nu...

...sen såg jag TMNT 2-trailern och den gjorde mig super-glad för den visade allting jag ville se (Rocksteady & Bebop, Baxter Stockman, Casey Jones, Shredder i en mer aktiv roll) så det är ju verkligen olika... ibland vill man ha bekräftelse på vad som kommer vara med i filmen (och jag tyckte TMNT-trailern inte visade så mycket story ändå heller) så de gångerna ger de en något att längta efter - andra gånger bara förstör de hela överraskningen... som man inte ens ville ha till att börja med...

Medlem

Jag gillade TMNT 2-trailern. Som liten så var Turtlarna mina absoluta favoriter

Flakmonkey
Skrivet av DarkZide8:

Känner den senaste Batman vs Superman-trailern är ett väldigt bra exempel på varför man ska skippa trailers... all lust dog för att se filmen nu...

...sen såg jag TMNT 2-trailern och den gjorde mig super-glad för den visade allting jag ville se (Rocksteady & Bebop, Baxter Stockman, Casey Jones, Shredder i en mer aktiv roll) så det är ju verkligen olika... ibland vill man ha bekräftelse på vad som kommer vara med i filmen (och jag tyckte TMNT-trailern inte visade så mycket story ändå heller) så de gångerna ger de en något att längta efter - andra gånger bara förstör de hela överraskningen... som man inte ens ville ha till att börja med...

Helt klart kan trailers hypa upp en men jag blir lika hypad av att höra andra bli hypade över trailern som att se den själv. Som nu ser jag också fram emot TMNT2 tex

Medlem

Star wars -trailern och Batman Vs Superman-trailern är ju som natt och dag. Star Wars skapade hype utan att visa för mycket. Det känns som man inte har sett något. Men som ni sa tidigare behöver man inte se BvsS längre.

Kollade inte på några trailern inför The Witcher 3 eller Fallout 4 för jag älskade de tidigare titlarna i serien. Men kommer det någon ny spel-serie är det klart man kollar på en trailer iallafall.

1
Skriv svar